triptravel

triptravel

گردشگری
triptravel

triptravel

گردشگری

بلیط هواپیما سیستمی

بلیط هواپیما به دو نوع سیستمی و چارتری، تقسیم می گردد و همانطور که می دانید هر یک از این بلیط ها، ویژگی های خاص خود را داشته، و مزایای و معایب منحصر به فردی را برای مسافران به همراه می آورند. در ابتدا اگر بخواهیم توضیحی در باره ی بلیط هواپیما سیستمی بدهیم باید بگوییم که بلیط هایی هستند که توسط آژانس های هوایی به فروش می رسند و از قیمت ثابت و مشخصی برخوردارند. قیمت بلیط هواپیما سیستمی، بر خلاف بلیط هواپیما چارتری روز به روز تغییر نمی کند، و دچار هیچگونه افزایش و یا کاهش لحظه ای نمی گردد. بلیط هواپیما سیستم انواع مختلفی دارد که عبارتند از: بلیط های یک طرفه، بلیط های دارای توقف برنامه ریزی شده، بلیط های دارای توقف اجباری، بلیط های رفت و برگشت، بلیط های رفت و برگشت با مقاصد متغیر و بلیط های دارای چند توقف.

رزرو بلیط هواپیما سیستمی

هر یک از  بلیط های سیستمی نام برده، برای سفر به مقصد و یا مقاصدی خاص، متناسب و کاربردی می باشند و با توجه به مسیر سفر، زمان سفر، و هدف از انجام یک سفر هوایی، انتخاب و خریداری می گردند.

مزایای بلیط هواپیما سیستمی

همانطور که می دانید بلیط های هواپیما سیستمی از قیمت بیشتری نسبت به بلیط های چارتری برخوردارند، اما از مزایایی بهره می برند که خرید بلیط هواپیما سیستمی موجه تر و منطقی تر به نظر می رسد. مهم ترین ویژگی مثبت بلیط های هواپیما سیستمی، ثابت بودن نرخ فروششان است، و همین مساله باعث می شود تا اشخاص بتوانند، این بلیط ها را برای بازه های زمانی طولانی تر، و ماه ها قبل از سفر خود، خریداری نمایند و با خاطری آسوده، برای سفر خود آماده شوند. این ویژگی برای  افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی  با اخذ ویزا را دارند، بسیار حائز اهمیت و کاربردی است، چراکه سفارت ها، بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر را، از هفته ها قبل از تاریخ سفر، مورد بررسی قرار می دهند.همینطورقابل تعویض بودن و حتی قابل استرداد بودن از دیگر مزایای بلیط های هواپیما سیستمی می باشد. اگرچه در برخی موارد  افراد با خرید بلیط های چارتری و تغییر  برنامه ی سفرشان، ضرر های مالی بسیاری را متحمل شده اند اما بلیط هواپیما سیستمی، این شرایط را برای افراد فراهم می کند، تا باعوض کردن برنامه ی سفر، به راحتی روز و ساعت پرواز خود را بدون مواجه با هیچ گونه ضرر و زیان و یا خسارتی تعویض کنند. همینطور در صورت کنسل شدن سفر، افراد می توانند بلیط هواپیمای خود را پس داده و با پرداخت درصد کمی از مبلغ به عنوان جریمه، مابقی پول خود را، دریافت نمایند. در انتها می توان به این موضوع اشاره کرد که خرید بلیط هواپیما سیستمی برای کودکتن نیز به صرفه تر و  مناسب تر هستند، زیرا بلیط های چارتری هیچ تخفیفی را برای کودکان قائل نمی شوند، و بلیط های هواپیما سیستمی، برای کودکان 2 تا 12 سال، نیم بها می باشند.

معایب بلیط هواپیما سیستمی

اگر بخواهیم از معایب بلیط هواپیما سیستمی به بزرگترین آن اشاره کنیم که در عین حال  افراد را از خرید آن ها باز می دارد، بیشتر بودن قیمت آن ها به نسبت بلیط های چارتری است و همین مساله باعث می شود که افراد به خرید بلیط هواپیما چارتری بیشتر ترغیب شوند. یکی دیگراز معایب بلیط های هواپیما سیستمی، کم بودن آن ها در برخی فصول سال است. از آن جایی که اکثر آژانس های گردشگری و مسافرتی، نسبت به خرید تمام بلیط های موجود برای فصول پر تردد، اقدام می کنند، پیدا کردن بلیط هواپیما سیستمی در برخی فصل ها دشوار است. به طور مثال امکان دارد خرید بلیط هواپیما به مقصد آنتالیا، در فصل تابستان کمی سخت ترباشد، چرا که تمام آن ها از قبلا خریداری شده و به صورت چارتری به فروش رسیده اند. همچنین این امکان وجود دارد که افراد زیادی ، بلیط خود را از ماه ها قبل خریداری کرده باشند، و همین مساله باعث کمبود بلیط هواپیما سیستمی، در زمان های پیک سفر گردد.


بلیط هواپیما سیستمی