triptravel

triptravel

گردشگری
triptravel

triptravel

گردشگری

طبیعت بکر مازندران

مازندران استانی سرسبز در شمال ایران است ، که نه تنها برای جذب گردشگران داخلی بلکه گردشگران خارجی نیز مشهور است. این استان سرسبز و زیبا توسط دریای خزر ، جنگل های کوهستانی و رشته کوه های البرز احاطه شده است که باعث ایجاد آب و هوای شرجی و فوق العاده مطبوع می شود. شهرهای مهم این استان شامل ساری ، بابل ، آمل ، قائم شهر چالوس و تنکابن است. مازندرانی ها فارسی را با گویش خاص صحبت می کنند اما ریشه زبان آنها به طبری یا مازنی برمی گردد. در اینجا تعدادی از جاذبه های کمتر شناحته شده را معرفی خواهیم کرد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرماید.

 

دریاچه چورت

این دریاچه در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران ایران قرار دارد. دریاچه چورت ، در ۳۵۰ کیلومتری تهران در جنگل‌های بکر روستای چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع شده است. این دریاچه ابتدا با نام میانشه معروف بود ، اما بعده ها نام آن را از نام روستای چورت که در نزیکی آن است برگزیدند. از زیبایی های این دریاچه می توان به هوای مه آلود اطراف دریاچه ، درختانی که در ته آن ریشه دارند ، صدای حیوانات و پرندگانی که در سکوت جنگل طنین انداز می شوند و بکر بودن جغرافیایی آن اشاره کرد.  این دریاچه مکانی دور از هوای خشک و کویری ایران بسیار شگفت انگیز است. نکته جالب این است که این دریاچ خواهرخوانده دریاچه خزر می باشد.

 

 

دریاچه الندان

مساحت دریاچه الندان یا آبندان پله که در روستای الندان بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع می‌باشد حدود 17 هکتار است. این دریاچه زیبا در سال 94 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. نکته جالب در مورد این دریاچه این است که ، محلی برای زندگی اردک های وحشی است که به ویژه در زمستان منظره ای چشم نواز از این مکان به نمایش می گذارد. در فصل بهار می توان در اطراف دریاچه گل های بنفشه  و گیاهان دارویی را به راحتی پیدا کرد. آب این دریاچه فقط از طریق باران تأمین می‌شود و هیچ رودخانه‌ای به سمت آن جریان ندارد.

 

آبشار اوبن

اوبن که در زبان محلی به معنای زیرآب است از چشمه‌ های طبیعی بالادست تامین می‌شود و به رودخانه شیرین‌رود و سپس تجن می‌ریزد. اوبن آبشاری است در دل جنگل‌های هیرکانی است و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد . این آبشار در نزدیکی روستای سنگده از توابع فیروزکوه می باشد. جنگل های اطراف این آبشار میزبان طبیعت دوستانی است که برای کمپ زدن به این نقطه زیبا سفر می کنند.

 

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی، جنگلی کوهستانی است ، در دل جنگل‌های پهناور شهرستام رامسر، قرار دارد. یک از نام های این جنگل ب دالان بهشت است و به این نام شناحته می شود. دالان بهشت در مجاورت روستای دالخانی یا دالیخانی قرار دارد. این روستا نیز در 3 کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده است. ارتفاع این جنگل زیبا از سطح دریا 800 متر است .  ییلاق‌های بی نظیر و چشم نواز و جان فزای اکراسر،‌ گرسماسر و جنت رودبار بعد از گذر از دل این جنگل نمایان می شوند که بسیار بکر و دیدنی هستند.

 

فیلبند

در ارتفاعات 2700 متری از سطح دریا ، سرزمین ابرها و سقف مازندران یعنی روستای فیلبند قرار دارد . برای فرار از گرمای هوا خصوصا در بهار و تابستان ، این روستای زیبا بهترین مکان است. "فیل" در گویش مازندرانی به معنای خستگی است ، و "بند" نیز به معنای چیزی است که نمی توان به آن رسید . البته امروزه با وجود وسایل نقلیه فراوان ، گردشگران زیادی از این محل بازدید می کنند.

 

آبشار و جنگل لفور

برای دسترسی به این آبشار در ابتدا وارد منطقه زیبایی می شوید که شیرکوه نام دارد. پس از عبور از این منطقه ، وارد جنگل سوادکوه می شوید. در واقع ، با ورود به سوادکوه و جنگل لفور ، منطقه ای ثبت شده در فهرست میراث جهانی ، جایی که قادر خواهید بود آبشارهای زیبای آهکی را تماشا کنید. این منطقه در سوادکوه دارای چندین آبشار زیبا و چشم نواز می باشد که معروفترین آنها آبشار تزر است.

 

میانکاله

این منطقه و شبه جزیره که به بهشت پرندگان ایران معروف ، هر ساله میزبان پرندگان کمیاب از سراسر جهان در این منطقه می باشد. یکی از 12 منبع بین المللی زیست کره زمین شبه جزیره میانکاله در ایران است. میانکاله یک پناهگاه حیات وحش است که یکی از مهمترین و ارزشمندترین زیستگاههای طبیعی برای انواع مختلف پرندگان محسوب می شود.

طبیعت بکر مازندران