triptravel

triptravel

گردشگری
triptravel

triptravel

گردشگری

تفریحات لذت بخش اطراف برج ایفل

                                                                                                                       

مهمترین امر برای افرادی که به پاریس میروند، بازدید از برج ایفل است. این برج نگین شهر عشاق بوده و به بانوی آهنی معروف است. برج ایفل در سال 1888 توسط معمار بزرگ، گوستاو ایفل ساخته شد. لحظه ای که با این ساخته عظیم که نماد ارزشمند شهر پاریس است مواجه میشوید، زیبایی و جلال آن ممکن است حتی اشک بر چشمانتان بنشاند. حال که به بازدید از برج ایفل میپردازید، بهتر است که با چندی از فعالیت ها و تفریحاتی که در اطراف آن میتوانید انجام دهید آشنا شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم در اطراف برج ایفل چه چیز هایی انتظارتان را میکشند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 از پله های برج ایفل بالا بروید و با تاریخچه ی آن آشنا شوید


از پله ها بالا بروید تا به طبقه دوم برسید. در نقطه مرکزی این سازه ی فلزی برای خود گشتی بزنید و محو زیبایی، هنر و تاریخچه آن شوید. شما میتوانید با کمک راهنما هایی که در آنجا حضور دارند همه چیز را درباره ی این نماد معروف پاریسی یاد بگیرید. در طبقه اول نیز تعدادی عکس، نقاشی، فیلم و ... وجود دارد که نشانگر یک نگاه کلی بر ساخت و دوره تکامل برج ایفل هستند. پیشنهاد میدهیم که منظره زیبای شهر پاریس را در طبقه دوم این برج به هیچ وجه از دست ندهید. هنگامی که بر فراز این نماد ذرین ایستاده اید، منحصر به فرد ترین منظره از شهر را مشاهده خواهید کرد.

 

 

لذت تماشای ایفل در شب


برخی بر این باورند که برج ایفل به هنگام شب در زیباترین حالت خود قرار دارد. پس از غروب آفتاب محیط اطراف آن کمی آرامتر شده و نورپردازی زیبا ای بر اندام ایفل نمایان میشود. ایفل تا نیمه شب میدرخشد و از تماشای آن سیر نخواهید شد.

 

 

یک شب با شکوه بر فراز برج ایفل


اگر به دنبال یک تجربه ی لوکس و شیک میگردید، در بالاترین نقطه ی برج ایفل خود را به یک نوشیدنی دلچسب دعوت کنید. در دل ایفل یک کافه قرار دارد که بهترین نوشیدنی ها در آنجا، درست مطابق میل شما سرو میشوند. این مکان تا 10 شب باز است و قیمت نوشیدنی های آن از حدودا 12 تا 21 یورو است. همچنین در اولین طبقه برج ایفل، رستورانی به نام Restaurant 58 واقع شده است که خوشمزه ترین غذا ها را در میان آسمان برای شما سرو میکند. کیفیت غذا و محیط این رستوران بسیار لذت بخش است و قیمت های غذا در آنجا از 39 یورو شروع میشود.

 

 

لذت یک پیکنیک عالی پای برج ایفل


دور تا دور ایفل پوشیده از چمن است و خود پاریسی ها عاشق پیکنیک کردن در این فضا هستند. شما نیز میتوانید مرغوب ترین نان ها، نوشیدنی ها و پنیر ها را تهیه کنید و  به سبک خود پاریسی ها،  پای برج ایفل به پیکنیک بروید. دقیقا در کنار ایفل خیابانی به نام  rue Clerواقع شده است که میتوانید خوشمزه ترین غذا ها را در آن بیابید. در این خیابان بهترین خوراکی های پاریسی را خریداری کنید و به پارک Champs de Mars بیاورید و لذت یک شب فراموش نشدنی را در خاطر خود حک کنید.

 

 

 موزه رودین


موزه رودین یکی از محبوب ترین موزه های مجسمه در پاریس است. رودین یکی از آخرین مجسمه ساز های زمان خودش بود که در هنر انقلاب بزرگی به پا کرد. مجسمه های معروف زیادی به دست او ساخته شده است. اکثر افراد او را با مجسمه معروفش به نام "مرد متفکر" میشناسند. آثار او سرشار از احساس اند، پس مطمئن باشید که بازدید از این موزه تجربه ی تکان دهنده ای خواهد بود. از برج ایفل تا این موزه تنها 15 دقیقه پیاده روی خواهید داشت. این مکان همچنین دارای یکی از زیباترین باغ های پاریس است که نباید دیدن آن را از دست بدهید.

 

 

قایق سواری کنید


برج ایفل درست در کنار رودخانه واقع شده است. پس تا هنگامی که آن اطراف هستید حتما قایق سواری کنید. این قایق سواری به قدری لذت بخش است که کاملا به پولی که بابت آن پرداخت میکنید می ارزد. قایق سواری یکی از بهترین راه های تماشای زیبایی های پاریس است. در این گشت شما کلیسای نتردام، جزیره ها، پل ها و هزاران جزئیات ریز که در دل پاریس پنهان شده اند را خواهید دید که باعث میشود هر لحظه بیشتر عاشق پاریس شوید.

  


برج ایفل 


در این مقاله چندین تفریح و سرگمی جالب را معرفی کردیم که تا هنگامی که به بازدید از برج ایفل میروید از گشن و گذار خود لذت دو چندان ببرید. جالب است بدانید، هنگامی که برای بار اول به بازدید از این سازه ی غول پیکر آهنی میروید، احساسات متفاوتی به شما هجوم خواهند آورد. وقتی مقابل ایفل می ایستید و عظمت آن را میبینید متوجه خواهید شد که چقدر کوچک هستید و به این مهم پی میبرید که در لحظه زندگی کردن به چه اندازه اهمیت دارد.


تفریحات  لذت بخش اطراف برج ایفل

ویژگی های یک هتل خوب

سفر کردن می تواند همیشه لذت بخش باشد و امکان این را فراهم کند تا ازاسترس ها و خستگی های روزمره دور شده و چند روزی را در آرامش سپری کنید. اما داشتن این آرامش و لذت بردن از آن در سفر تا حدود زیادی به شما هم بستگی دارد. مثلا یکی از آنها انتخاب محل اقامت است که بسیار مهم می باشد زیرا محل اقامت شما تاثیر بسیاری بر تجربه و لذت شما در سفر دارد. این محل اقامت بسته به انتخاب خود شخص میتواند یه ملک اجاره ای، یک اقامت گاه سنتی، هاستل و یا یک هتل باشد که در اکثر شهر ها هتل راج ترین مکان برای اقامت می باشد. حال آنچه مهم است نکاتی است که شما را به سمت یک انتخاب بهتر و اقتصادی تر هدایت کند تا سفری آسوده و دلچسب را برای خود رقم بزنید.در این مقاله با ما همراه شوید تا این نکات را یک به یک با همدیگر بررسی کنیم. 

برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 

قیمت مناسب

در حال حاضر یکی ازمهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک هتل از نظر مسافران هزینه اقامت در آن می باشد که معمولا به نسبت تعداد شبهای اقامت در آن هتل توسط مسافران برآورد شده و مورد ارزیابی قرار میگیرد. پس در یک هتل خوب، قیمت باید با میزان امکانات و خدمات تناسب داشته باشد تا نه تنها از نظر رفاهی بلکه از نظر اقتصادی نیزگزینه مناسبی باشد.

 

 

 

موقعیت جغرافیایی هتل

به هنگام سفر، به خصوص سفر های خارجی هزینه ی رفت و آمد و وسایل حمل و نقل عمومی برای بازدید از جاذبه های گردشگری یا حتی برای رسیدن به مقصد یکی از مهمترین هزینه ها می باشد. پس موقعیت جغرافیایی یک هتل می تواند یکی از عوامل تاثیر گذاردر انتخاب یک آن است. در این مواقع انتخاب هتلی که در مرکز شهر واقع شده باشد و یا دسترسی مناسبی به وسایل نقلیه عمومی داشته باشد انتخاب بهتری خواهد بود. اما اگر هتل مورد نظر شما امکانات رفت و آمد مثل اتوبوس های رایگان و یا سرویس های گشت و گذار به مقصاد گردشگری را به مسافران خود ارائه بدهد شاید این مساله دیگر چندان حائز اهمیت نباشد.

 

 

 

امکانات رفاهی هتل

امکانات رفاهی یک هتل اعم از امکانات تفریحی و ورزشی، اینترنت رایگان، رستوران خوب به همراه غذاهای متنوع و با کیفیت، پارکینگ، چشم انداز های زیبا در اتاق،ارائه سرویس، خدمات بهداشتی،زیبایی ظاهری و لوکس بودن هتل، پشتیبانی 24 ساعته هتل در بخش های مختلف و ... می باشد. بدیهی است که با وجود رقابت تنگانگ در میان هتل ها آنهایی که امکانات و خدمات رفاهی بیشتری را به مسافرین خود ارائه می دهند شانس انتخاب بیشتری نسبت به سایر هتل ها دارند. شما می توانید با یک برآورد ساده بر اساس نیاز های شخصی و با توجه به احتساب هزینه اقامت هتل مورد نظر خود را از نظر امکانات انتخاب نمایید.

 

 

 

برخورد کارکنان و خدمات پرسنل

می توان گفت در ابتدای ورود به هتل اولین چیزی که نظر یک مسافر را جلب میکند نوع برخورد مسئول پذیرش هتل است. همچنین سایر کارکنان هتل با رفتاری محترمانه و صمیمی در هنگام ارائه ی خدمات به مسافران میتوانند دلیلی محکم برای انتخاب شدن و مناسب بودن یک هتل باشند. ارائه خدمات و سرویس به مسافران هم نکته ی بسیار مهمی است که بیان گر کیفیت هتل خواهد بود.

 

 

 

توصیه ای  به مسافران

و اما توصیه ی ما به شما  این است که در صورت امکان حتما نظر مسافران قبلی (به طور مثال از طریق دیدگاه های ثبت شده در سایت و یا فضای مجازی) را در رابطه با برخورد کارکنان هتل مورد نظر را جویا شوید تا بتوانید با اطمینان بیشتری هتل خود را رزرو نمایید.


ویژگی های یک هتل خوب


جاذبه های گردشگری پرطرفدار اصفهان

اصفهان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران با تعداد بناهای باشکوه و زیبا برای بازدید است. بناهای تاریخی ، پل ها ، مساجد و بازارهای بی شمار سنتی دلایلی است که این شهر را باید برای بازدید در نظر داشته باشید. از آنجا که آثار تاریخی زیادی برای بازدید در این شهر وجود دارد و با توجه به زمان محدودی که مردم هنگام سفر به ایران می گذرانند، ما در این مقاله به معرفی 10 مکان برتر برای بازدید در اصفهان می پردازیم. علاوه بر میراث فرهنگی غنی این شهر ، غذاهای اصفهان از طعم و مزه بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانید برخی از بهترین شیرینی ها و غذاهای موجود در شهر را امتحان کنید. به عنوان مثال خورش ماست و بریانی غذای محلی این شهر هستند که بندرت در سایر شهرها یافت می شود. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

سی و سه پل

نام اصلی این پل ، پل الله وردی خان بود ، با این حال ، این بنا به عنوان "سی و سه پل" شناخته شده تر است که بزرگترین پل روی رودخانه زاینده رود است. این پل تقریباً چهارصد سال پیش در زمان سلسله صفوی ساخته شده است. این پل یکی از مشهورترین نمونه های معماری در زمان سلسله صفوی است و به این دلیل ساخته شده است  که هم یک پل و هم یک سد باشد. دلیل دیگر ساخت این پل اتصال محله عمارت نخبگان از یک طرف به محله ارمنی های جلفا بود.

 

موزه موسیقی اصفهان

جدیدترین مکان در این لیست که تنها چند سال از عمر  آن میگذرد و به تازگی در اصفهان افتتاح شده است موزه موسیقی این شهر است و در محله معروف به ارمنی ها در جلفا قرار دارد. مجموعه ای عالی که بیش از 300 ساز سنتی ایرانی را به نمایش گذاشته است. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید ، اجرای موسیقی زنده فولکلور را در این موزه خواهید شنید. پس از بازدید از این موزه و گوش دادن به موسیقی دلنواز در آنجا ، کاملا تحت تاثیر فرهنگ غنی ایرانی قرار خواهید گرفت. بنابراین توصیه ما به شما این است که بازدید از این مکان را در برنامه سفر خود قرار دهید.

 

کلیسا جامع وانک

وانک به معنای "صومعه" در زبان ارمنی است و این کلیسای جامع به نام وانک و برای مردم ارمنی ساخته شده است که به دلیل جنگ عثمانی از سال 1603 تا 1618 توسط شاه عباس اول در این منطقه اسکان داده شده اند. کلیسای جامع منجی ، معروف به کلیسای جامع وانک ، در منطقه جدید جلفا واقع شده و در سال 1606 ساخته شده است. نقاشی ظریف آبی و طلایی گنبد مرکزی داستان کتاب مقدس از خلقت جهان و اخراج انسان از بهشت را به تصویر می کشد. سقف بالاتر از ورودی با نقوش گل های ظریف و به سبک مینیاتور فارسی رنگ شده است.

 

چهل ستون

کاخ چهل ستون یکی از نه باغی است که با عنوان باغ ایرانی شناخته می شود و همگی به عنوان یک مجموعه به عنوان میراث جهانی ثبت شده اند. هدف اصلی از ساخت این باغ استفاده از آن به عنوان یک عمارت سلطنتی بود که در اواخر قرن شانزدهم توسط شاه عباس دوم ساخته شد. یک عمارت در انتهای باغ با 20 ستون وجود دارد که جلوی ساختمان حوضچه ای زیبا دارد.به گفته برخی افراد علت نامگذاری این بنا به دلیل بازتاب ستون ها در آب است که بیست ستون را در آب منعکس میکند ، ولی این قضیه صحت ندارد. چرا که هیچ زمان تمامی ستون ها در آب بازتاب نخواهد داشت. برخی نیز عنوان میکنند که علت نامگذاری این مکان به چهل ستون به دلیل اهمیت نماد چهل و پیشینه تاریخی این عدد در تاریخ کهن ایران است. در داخل این عمارت یک تالار بزرگ شیشه ای وجود دارد که با نقاشی های دیواری ، مینیاتور و سرامیک تزئین شده است. این دو نقاشی میانی نشان دهنده نبردهای بزرگ دوره صفویه از جمله ارتش شاه اسماعیل با ازبک ها است و شاه عباس دوم از نادر خان  شاه ترکستان با نوازندگان استقبال می کند. نقاشی شاه عباس اول در دیوار روبروی درب ، از راست به چپ ، یک ضیافت را نشان میدهد و نقاشی دیگر شاه اسماعیل را نشان میدهد که با ارتش سلطان سلیم می جنگد.

 

عمارت هشت بهشت

بنای هشت بهشت در قلب یک باغ زیبا به نام باغ بلبل واقع شده است. این کاخ با بنای هشت ضلعی ساخته شده است که در هر اتاق این طرح تکرار می شود. این بنا در دهه 1660 به دستور شاه سلیمان صفوی ساخته شد. این کاخ در گذشته با سبک های جدید و چشم نواز گچ بری ، شیشه های رنگی و آینه کاری تزئین شده بود و در قرن 19 توسط فتحعلی شاه قاجار بازسازی شد تا برای فرزند فتحعلی شاه به عنوان کاخ مسکونی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

منار جنبان

منار جانبان که در زمان سلسله ایلخانیان ساخته شده ، در زمان پادشاه اولجایتو به عنوان مقبره برای "عمو عبدالله" مورد استفاده قرار گرفته است که عارف و زاهد دوره ایلخانان بوده است . طبق مطالعات باستان شناسی اعتقاد بر این است که مناره‌ها بعدا توسط دانشمندان صفوی به مقبره اضافه شدند. این مناره ها دارای ساختار منحصر به فردی هستند زمانی که یکی از مناره ها را تکان دهید، مناره دیگر نیز خواهد لرزید.

 

آتشگاه

تاریخ آتشکده اصفهان به دوره ساسانیان برمی گردد. این مجموعه باستانی روی تپه ای در بخش غربی شهر اصفهان واقع شده است. این تپه که حدود 210 متر از دشت اطراف آن ارتفاع دارد. این مکان پیش از این به نام ماراس یا مارابین که از روستایی در همان نزدیکی است، نامگذاری شده بود.

 

میدان نقش جهان

میدان با شکوه نقش جهان در قلب شهر اصفهان واقع شده است. این مجموعه به همراه یک بازار ، یک کاخ و دو مسجد به عنوان میراث جهانی یونسکو در سال 1979 ثبت شده اند. در حوالی میدان یک بازار دو طبقه قرار دارد که بزرگترین بازار سنتی کشور است. همچنین در اطراف میدان چند بنای تاریخی وجود دارد ، کاخ عالی قاپو در ضلع غربی ، مسجد شیخ لطف الله در شرق ، مسجد شاه در ضلع جنوبی و دروازه کیساریا در ضلع شمالی میدان وجود دارد. در حالی که در اطراف این میدان چندین دروازه وجود دارد ، دروازه کیساریا به عنوان ورودی اصلی با نمای عالی از میدان و تمام ساختمانهای اطراف آن مشخص است. کاخ عالی قاپو که با چهل و هشت متر ارتفاع و شش طبقه ساخته شده است و در این بنا یک پله مارپیچ  وجود دارد تا به قسمتهای بالایی دسترسی پیدا کنید. یک تالار موسیقی با طاقچه های عمیق در دیوارها در طبقه ششم نیز وجود دارد.

 

 

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله شاهکار معماری ایرانی است که در زمان سلسله صفوی ساخته شده است. ساخت این مسجد حدود دو دهه به طول انجامید و در سال 1619 به پایان رسید. این مسجد بنا به دستور شاه عباس اول ساخته شده است تا به عنوان یک مسجد خصوصی برای خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ، بر خلاف همه مساجد ، هیچ مناره ای ندارد. مسجد شاه که با نامهای مختلفی همچون مسجد جدید عباسی ، مسجد سلطنتی یا مسجد امام نیز شناخته می شود ، حدود 200 سال پیش در زمان سلسله صفویه ، به دستور شاه عباس اول ساخته شده است.

 

مسجد جامع اصفهان

اکثر گردشگران خارجی که از اصفهان بازدید می کنند ، معتقدند که در آنجا مکانی زیباتر از مسجد جامع اصفهان ندیده اند و سفر به اصفهان بدون بازدید از این مکان برای آنها تکمیل نمی شود. مسجد جامع اصفهان تأثیر شگرفی در معماری مساجد ایران و آسیای میانه داشته است. بنای اصلی که اکنون به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می گیرد ، نتیجه ساخت و ساز مداوم ، بازسازی و نوسازی در طول قرن ها از قرن هشتم (به ویژه 771) تا اواخر قرن بیستم است. یکی از نکات قابل توجه در مورد این مسجد ایوان های آن است که دارای فضای باز با منظره آسمان است. این مسجد دارای چهار ایوان است که روبروی یکدیگر قرار گرفته اند که بزرگترین آن در جهت قبله مسلمانان مکه واقع شده است.

 

 

پل خواجو

هفت پل تاریخی در اصفهان وجود دارد. یکی از مشهورترین و محبوب ترین آنها ، پل خواجو است. این پل در سال 1650 بنا به دستور شاه عباس دوم پادشاه سلسله صفوی ساخته شده است. این پل با دو هدف ، به عنوان یک پل و یک راه مواصلاتی برای اتصال محله خواجو در ضلع شمالی شهر با محله زرتشتیان بر روی زاینده رود ساخته شده است. این پل همچنین یک کارکرد دیگر دارد که می توانست محلی برای جلسات عمومی شاه با مردم عادی باشد. در این پل 23 طاق وجود دارد که طول 133 متر و عرض 12 متر دارد.که در اصل با کاشی کاری و نقاشی تزئین شده است. مقبره پاپ آرتور و همسرش فیلیس آکرمان در همان نزدیکی قرار دارند.


جاذبه های گردشگری پر طرفدار اصفهان


آشنایی با فرهنگ ژاپن

به عنوان یک فرد اهل سفر، اولین هدف شما باید فراگیری و اخت شدن با فرهنگ مقصد سفرتان باشد. اولین قدم برای شروع این کار، قدم زدن در کوچه و خیابان های شهر است. بهتر است که پیش از شروع سفر خود در باره ی آداب و رسوم، نحوه ی سلام و احوال پرسی مردم آنجا مطالعه کنید و هرچه که آموخته اید را در برخورد با اهالی آن منطقه به کار ببرید. اخت شدن با یک فرهنگ جدید بستگی زیادی به تجربه های شخصی شما دارد. اگر از کودکی در جایی بزرگ شده باشید که تعدد فرهنگی آنجا زیاد بوده باشد، این کار برایتان آسان خواهد بود. اکثر افراد معمولا جاذبه های دیدنی ای مثل برج ایفل، کاخ باکینگهام و کلوسئوم را جذاب تر از چیزی که هست جلوه میدهند، در نتیجه وقتی خودمان به دیدن آنها میرویم جذابیت و شکوه واقعی آنها را به خوبی احساس میکنیم. همه ی ما در واقع از کودکی با مطالعه ی مباحث تاریخی و آشنایی با آنها در کتاب های درسی، تلوزیون، فیلم ها و ... شروع به رویا پردازی کرده و خودمان را در آنجا تصور کرده ایم، پس در نتیجه، در حالی که تجربه ی حضور در این مکان های دیدنی بسیار خوشایند است، چیزی نیست که شما را غافگیر کند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه کنید.

 


سفر به ژاپن


موضوع جالب توجه آن است که سفر به ژاپن کمی متفاوت تر از آن چیزی است که کمی قبل توضیح دادیم. وقتی به توکیو میرسید، کاملا مطمئن نیستید که چه چیزهایی انتظارتان را میکشد. شاید اگر چند نفری را در آنجا بشناسید، به شما بگویند که سفر هیجان انگیزی در پیش خواهید داشت، غذا های بسیار خوشمزه ای را امتحان خواهید کرد و پس از آنکه سوشی های این شهر را امتحان کنید دیگر طعم هیچ سوشی ای را قبول نخواهید داشت. هنگامی که به توکیو سفر میکنید، یک قدم بزرگ از عادت های قبلی تان فاصله میگیرید. توکیو، با بیش از 40 میلیون جمعیت، دومین شهر بزرگ دنیا است. شاید تصور کنید که میتوان زندگی در پایتخت های پرجمعیت را با آنجا مقایسه کرد، اما چیزی که آنجا مشاهده میکنید غیر قابل تصور است. در برخی خیابان های توکیو موجی از حمعیت را مشاهده میکنید که به طرف شما هجوم می آورند، پس باید آمادگی برخورد با آنها را داشته باشید. گویی واقعا وارد اقیانوسی از جمعیت میشوید و باید مراقب باشید تا در بین آنها غرق نشوید. از بحث جمعیت که بگذریم، باید به شما بگوییم که فرهنگ ژاپنی باعث میشود که با دید دیگری به خود نگاه کنید. در ژاپن هر نفر به فکر آسایش حال دیگری بوده و احترامی که بین افراد این جامعه موج میزند بسیار عمیق است.

 


کشف توکیو


خیابان های توکیو از تمیزی برق میزنند و حتی ذره ای گرد و خاک در هوا مشاهده نمیکنید. اولین مکانی که باید به آن سری بزنید شینجوکو نام دارد که مرکز تفریحی شهر توکیو است. جالب است بدانید که اکثر افراد زباله ی خود را با خود حمل میکنند و وقتی به خانه رسیدند آن را به سطل زباله می اندازند. یکی دیگر از مکان هایی که در کشف فرهنگ ژاپنی ها به ما کمک میکند، حضور در استادیوم های ورزشی آنهاست. جالب است بدانید که بخشی از استادیوم مخصوص به تشویق تیم ها تعبیه شده است که طرفداران هر دو تیم در آن بخش ها می ایستند و یکصدا تیم خود را تشویق میکنند. آنها همزمان به تشویق تیم خود نمیپردازند و هنگامی که هواداران یک تیم در حال تشویق بازیکنان هستند، طرفداران تیم مقابل ساکت میمانند. در ایستگاه های مترو، همگی در یک صف پشت سر هم می ایستند و منتظر قطار میمانند. با وجود آنکه قطار ها همیشه پر از آدم است، هیچ کس دیگری را هل نمیدهد و ابتدا منتظر میمانند تا کسانی که داخل قطار اند پیاده شوند.

 


ماجراجویی میان غذا های ژاپنی


برای آشنایی با فرهنگ یک کشور، غذا همیشه بهترین گزینه است. توکیو یک بازار ماهی فروشی بسیار معروف دارد که در آنجا ماهی مرکب را روی یک تکه چوب سرو میکنند و میگو را با یک ماده ی ژله ای مخلوط میکنند و به فروش میرسانند. اما ممکن است که غذاهای ژاپنی با مزاج شما سازکاری نداشته باشد و بعد از چند انتخاب اشتباه راهی یک شیرینی فروشی شوید و بر خلاف آنکه میخواستید با فرهنگ ژاپنی خو بگیرید، یک کیک شکلاتی سفارش داده و آن را میل کنید. در ژاپن قبل از آنکه بخواهید وارد رستوران ها شوید باید کفش های خود را در بیاورید و پای میز های چوبی بنشینید، در آن هنگام مشاهده میکنید که ماهی های خام روبرو شما آویزان شده و منتظر آنند که پخته شوند.


آشنایی با فرهنگ ژاپن


 

کشور های خوشمزه ی دنیا

از راه های آشنا شدن با  آداب و رسوم و مردم  یک کشور می تواند شناخت ذائقه ی آنها باشد. اینکه برای آماده سازی و طبخ غذا از چه موادی استفاده کرده و اینکه چگونه  آنها را با هم ترکیب می کنند تا غذایی خوش طعم و باب میلشان تهیه نماید. در این مقاله با هم سری به 5 کشور دنیا می زنیم تا غذاهای خوشمزه و معروف آنها را با هم بشناسیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

ایتالیا

در اکثر دنیا  با شنیدن اسم پیتزا و پاستا به یاد ایتالیا می افتند. چرا که این غذاهای خوش طعم  ابتدا در این کشور ابداع شد و با استقبال بی نظیری از مردم ذر سرار دنیا رو به رو گردید. یکی از دلایلی که بر خوش طعم بودن این غذا ها می افزاید وجود پنیر میباشد که  طعم لذیذی به غذا می بخشد. پنیر در غذاهای ایتالیایی در جایگاه ویژه ای قرر دارد. در ادامه در پی گسترش پیتزا و پاستا در کشور های دیگر، این غذاها طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کرد.امروزه این غذا ها در اکثر رستورانهای دنیا طبخ میشود و همگی سعی بر این دارند تا آن را متناسب با ذائقه ی مردم آن کشور تهیه نمایند.

 

هندوستان

غذاهای هندی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است اما نکته ثابت آن کاربرد زیاد آنها از فلفل و چاشنی های تند در غذاهایشان است. شما به هر نقطه ای از هند که بروید نام غذاهای مختلفی را میشنوید که به راستی طعم هر یک از آنها بسیار با یکدیگر متفاوت است و این به این معناست که باید آماده ی چشیدن طعم های  جدید باشید. مثلا با سفر به گوا شما می توانید معطرترین و خوش طعم ترین غذاهای دریایی به سبک هندی را امتحان کرده و لذت ببرید. درحالت کلی اگر طرفدار غذاهی تند هستید سفر به هندوستان برای شما گزینه ی بسیار خوبی می باشد.

 

چین

همانطور که میدانید  کشور چین تاریخ و تمدن بسیارغنی ایی دارد و همین امر یکی از دلایل وجود این همه تنوع  و قدمت در غذاهای چینی میباشد. آشپزی چینی با پیشینه دور و دراز و ویژگی های منحصر به فردی که دارد بخشی مهم از فرهنگ چینی محسوب می شود. غذاهای سنتی چینی بیش از هر چیز به خاطر رنگ، عطر، طعم و ظاهر زیبایی که دارند مشهور هستند و طرفداران زیادی هم در دنیا پیدا کرده اند. اما غذاهای چینی از گذشته تا کنون تغییر بسیار زیادی نکرده است و یکی از عادت های  غذایی اکثریت آنها خام خواری می باشد. از معروف ترین غذاهای چینی میتوان به سوشی اشاره کرد که خود بسیار متنوع بوده و در سراسر دنیا طرفدار های مخصوص به خود را دارد.

 

ترکیه

از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی ما قرار دارد از لحاظ فرهنگی بسیار به ما شباهت می باشد، به همین دلیل در سفر به ترکیه از نظر خورد و خوراک و غذا هیچ نگرانی ای نخواهید داشت و اکثر غذاهای ترکیه از نظر ما ایرانی ها خوشمزه و لذیذ به نظر می آید.در ترکیه هم همانند کشورما تنوع غذایی بسیاری وجود دارد و هر شهر غذای مخصوص به خود را دارد. آنها در پختن انواع  غذاهای گوشتی مهارت بسیاری دارند اما روش طبخ مخصوص به خود را دارند که کمی با ما متفاوت است.مثلا آنها گوشت را در سیخ های عمودی و بزرگ کباب میکنند که نام این غذا به کباب ترکی معروف است که یکی از پرطرفدارترین غذاهای ترکیه است و این نوع کباب را هم به صورت ساندویچ و هم به صورت پرسی سرو می کنند. اسکندر کباب و علی نازیک از دیگر غذاهایشان است که شهرت جهانی داشته و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

 

اسپانیا

در سفر به اسپانیا و به هنگام سرو غذاهای اسپانیایی شما میتوانید شاهد دنیایی از رنگ ها و طعم ها در میز غذایتان باشید. اسپانیایی ها در دنیا به به رنگارنگ بودن و تزِیئنات ویژه ی غذاهایشان معروف هستند از همین رو طبخ غذاهای اسپانیایی همانند غذاهای ایرانی زحمت فراوانی دارد  که در نهایت طعم خوشمزه ی آنها زحمتش را جبران میکند. درواقع  قلب آشپزی اسپانیایی در شکل روستایی و طبیعت وطنی خود باقی مانده که این موضوع میراث زمانی است که اسپانیایی های تحت فشار مجبور بودند برای تامین معاش روی زمین سخت کار کنند و به همین دلیل صرف زمان زیاد و زحمت فراوانی که برای غذاهایشان میکشند همانند عادتی از گذشته تا به امروز ادامه داشته است. از معروف ترین غذاهای اسپانیایی میتوان به پاتاتاس براوس اشاره کرد که در سراسر اروپا بسیار معروف می باشد.


کشور های خوشمزه ی دنیا