triptravel

triptravel

گردشگری
triptravel

triptravel

گردشگری

جاذبه های شگفت انگیز کشور ژاپن

ژاپن یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان است. این کشور ترکیبی منحصر به فرد از سنت و مدرنیته است و معابد و ساختمانهای بسیاری از دور دستها با دستاوردهای مدرن در معماری و فناوری در کنار هم قرار گرفته است. بازدید کنندگان می توانند در تاریخ و فرهنگ ژاپن غوطه ور شوند و از طریق تحولات تکنولوژیکی روز نگاهی اجمالی به آینده بیندازند.تقریباً تمام مکانهای تاریخی ژاپن در حالی که برای بازدی عموم آزاد است ، برای اهداف اصلی خود نیز مورد استفاده قرار می گیرند. زیبایی طبیعی ژاپن در تمام طول سال دیدنی است. علاوه بر این ، ژاپن یکی از پایین ترین نرخ های جرم و جنایت در جهان را دارد که این امر  برای مسافران بسیار ایده آل است . نمای کلی از جاذبه های گردشگری برتر در ژاپن را باهم مرور خواهیم کرد. برای تهه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.


یادبود صلح هیروشیما

یادبود صلح هیروشیما  مکانی است برای ادای احترام به جان باختگان انفجار بمب اتمی در هیروشیما که در تاریخ 6 اوت سال 1945 که اواخر جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده انجام پذیرفت. این بنا در مجاورت یک پارک واقع شده است ، این یادبود گنبدی شکل تنها بنایی بود که پس از آن واقعه سیاه به طور کامل تخریب نگردید.این مکان یادآور سختی های جنگ و جنایات غیرانسانی آن است که به بازدیدکنندگان اهمیت صلح و جان انسانها را یادآور میشود.


پارک میمون جیگوکودانی

این پارک در یک منطقه معروف با آب و هوای بهاری و نسباتا گرم در نزدیکی ناگانو واقع شده است. نام جیگوکودانی (به معنی "دره جهنم") به دلیل بخار و آب جوشی است که از زمین یخ زده بیرون می آید ، این پارک زیبا توسط صخره های شیب دار و جنگلهای بسیار سرد احاطه شده است. این شهر به دلیل جمعیت زیادی از میمون های برفی وحشی که در زمستان در هنگام برف ، در پارک حضور دارند و به سمت دره ها می روند مشهور است. میمون ها از صخره های شیب دار و جنگل برای نشستن در کنار چشمه های آب گرم پایین می آیند و در زمان غروب آفتاب به سمت جنگل بر می گردند.


معبد شیمیزو درا

معبد بودایی شیمیزو درا در شرق شهر کیوتو واقع شده است و پیشنه آن به سال 798 میلادی بازمیگردد. یک آبشار در داخل آن وجود دارد که از رودخانه بیرون معبد سرچشمه می گیرد ، این معبد هماهنگی خاصی با طبیعت دارد چرا که حتی یک میخ هم برای ساخت آن بکار نرفته است و تمامی مصالح از چوب است. یکی از موارد عجیب راجع به این معبد این است که  برخی از افراد محلی خصوصا در گذشته برای رسیدن به آرزوهای خود از لبه ایوان آن به پایین می پریدند که حدود 85% از آنها جان سالم به در میبردند. امروزه گردگشران بیشتر برای دیدن به این مکان تاریخی پا میگذارند نه برای پریدن.


قلعه هیمجی

قلعه هیمجی بهترین نمونه موجود از معماری قلعه های ژاپنی محسوب می شود. این مکان برای دفاع در برابر دشمنان در دوره فئودال ها بنا نهاده شده بود  اما در طول قرن ها متمادی بارها بازسازی شده و بازتاب دوره های مختلف در طراحی آن نمایان است. این قلعه از بمباران های جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد و اغلب در فیلم های داخلی و خارجی ، از جمله فیلم جیمز باند "شما فقط دو بار زندگی می کنید" دیده می شود. نمای بیرونی و طراحی سفید به قلعه جلوه ای از پرنده ای را می دهد که در حال پرواز است. این مکان در میان مردمان محلی به قلعه عقاب سفید نیز معروف است.


مجسمه بودای بزرگ کاماکورا

مجسمه بودای بزرگ کاماکورا بنای عظیمی است در خارج از معبد بودایی آمیدا ، که یکی از مشهورترین چهره های بودایی ژاپن میباشد. بودا بزرگ ساخته شده از متریال برنزی ، بیش از 13 متر ارتفاع دارد و تقریباً 93 تن وزن دارد. قدمت این مجسمه عظیم به سال 1252 میلادی برمیگردد . این نماد بزرگ در ابتدا در یک معبد چوبی کوچک قرار گرفته بود ، اما بودای بزرگ اکنون در هوای آزاد ایستاده است زیرا معبد اصلی در قرن 15 میلادی در یک سونامی به طور کامل از بین رفت.


برج توکیو

برج توکیو در ژاپن گواه پیشرفت فناوری و زندگی مدرن در این کشور است. این بنا با الهام از طراحی برج ایفل ، که دومین سازه بلند دست ساز در ژاپن می باشد که به عنوان برج ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد. بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن منظره های بی نظیر توکیو و مناطق اطراف آن و همچنین بازدید از مغازه ها و رستوران ها از این برج بالا روند.


کاخ پادشاهی توکیو

امپراتور ژاپن خانه خود را در کاخ امپریال توکیو بنا نهاده است. این مرکز همچنین به عنوان یک مرکز اداری و موزه فعالیت می کند تا هنر و تاریخ ژاپن را به نمایش بگذارد. این کاخ بر روی ویرانه های قلعه های قدیمی تر که در اثر آتش سوزی یا جنگ ویران شده اند ، بنا شده است و معماران با درج عناصر طراحی دوره های مختلف در کاخ مدرن ، گذشته این مکان را گرامی داشته اند. این کاخ جدید با باغ های سنتی ژاپنی احاطه شده است و دارای اتاق های پذیرایی برای استقبال از میهمانان این کاخ است.

 

کوه فوجی

کوه فوجی بلندترین کوه ژاپن با 3776 متر ارتفاع می باشد. شکل مخروطی فوق العاده زیبای آن که متقارن با دهانه آتشفشان این کوه میباشد ، یک نماد مشهور در کشور ژاپن است و اغلب در هنر و عکاسی و همچنین در نمادهای جاذبه گردشگری محبوب، برای گشت و گذار و کوهنوردی به تصویر کشیده می شود. تخمین زده می شود سالانه 200000 نفر از این کوه صعود می کنند که حدود 30٪ آنها خارجی هستند. صعود می تواند در هر نقطه بین سه تا هشت ساعت به طول بیانجامد در حالی که پایین آمدن می تواند از دو تا پنج ساعت طول بکشد.


عمارت طلایی

کینکاکوجی یا معبد (عمارت) طلایی محبوب ترین جاذبه گردشگری در ژاپن و شهر کیوتو است. این عمارت در ابتدا به عنوان ویلای بازنشستگی برای یوشومیتسو آشیگا یکی از پادشاهان ژاپن در اواخر قرن 14 ساخته شد. متأسفانه این عمارت در سال 1950 توسط یک راهب جوان به آتش کشیده شد. پنج سال بعد ، یک معبد دیگر از روی نسخه اصلی آن ساخته شد. بیشتر زیبایی این بنا بخاطر ساختمان و باغهای اطراف آن است که با یکدیگر هماهنگ هستند. این عمارت با روکش طلا پوشانده شده است که باعث بازتاب آن بر روی حوضچه مجاور آن میشود و زیبایی این مکان را دوچندان نشان میدهد.

 

جاذبه های شگفت انگیز کشور ژاپن

جزیره های بدون اتومبیل

جزایر بدون اتومبیل می تواند یک مقصد عالی برای تعطیلات بدون خودرو باشند و فضایی آرام و لذت بخش را برای تفریح فراهم کنند. بدون ترافیک ، بدون هزینه های پارکینگ و یا حتی فضای پارک خودرو. اینها تفسیری از این جزایر است که باید با پای پیاده و یا با دوچرخه در آنها سیر کرد . اما با وجود بیش از 500 میلیون اتومبیل در این دنیا ، پیدا کردن جزیره ای بدون خودرو کاری بسیار دشوار است. جزایری که در این مطلب آورده شده دارای کمترین جمعیت و کمترین امکانات هستند. پس باهم نگاهی به این مکانهای منحصربفرد در دنیا می اندازیم.برای تهیه بلیط هواپیما می توانی به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جزیره لیتل کورن

جزیره لیتل کورن کوچکتر از دو جزیره کورن است که در همین منطقه قرار دارد. این جزیره در حدود 70 کیلومتری شرق ساحل جزایر کارائیب کشور نیکاراگوئه قرار دارد. زبان مردم این جزیره که مستعمره سابق بریتانیا بوده است ، انگلیسی میباشد. در حالی که در سرزمین اصلی نیکاراگوئه زبان اصلی مردم اسپانیایی میباشد. صخره های مرجانی اطراف ، این مکان را به محلی محبوب برای غواصی و شیرجه زدن تبدیل می کند.در این جزیره زیبا شما دسترسی به هیچگونه وسیله نقلیه ای نخواهید داشت و برای گشت و گذار در آن باید تمام مسیر را پیاده طی کنید ، پس اگر گذرتان به این جزیره افتاد، فراموش نکنید که کفش مناسب همراه خود ببرید.


جزیره روتنست

جزیره روتنست در ساحل غربی استرالیا در نزدیکی شهر پرت واقع شده است. در این جزیره از حدود 30،000 سال پیش بومیان در این منطقه ساکن بوده اند ، تا اینکه بالا آمدن سطح دریا این جزیره را از سرزمین اصلی جدا کرد. هنگامی که هلندی ها در قرن هفدهم به این جزیره رسیدند ، این جزیره ساکنی نداشت. امروزه این جزیره به یک مکان توریستی محبوب تبدیل شده است . تفریحاتی مانند شنا ، موج سواری ، ماهیگیری ، گشت و گذار ، غواصی و دوچرخه سواری در این جزیره برقرار است. در این جزیره اتومبیلی وجود ندارد ، اگرچه چند اتوبوس توریستی برای انتقال گردشگران به نقاط مختلف جزیره نیز وجود دارد.


جزیره کاداوو

کاداوو چهارمین جزیره بزرگ در کشور فیجی است و حدود 10 هزار نفر جمعیت دارد. این جزیره دارای حیات وحش طبیعی بسیار منحصربفردی است که شامل جنگل های کوهستانی و آبشارها ، خلیج های حاشیه صخره های مرجانی و یک جنگل حرا میباشد که زیستگاه بسیاری از جانوران وحشی و پرندگان از جمله طوطی ماسک است. این جزیره میتواند گزینه مناسبی برای یک تعطیلات رویایی بدون هیج اتومبیلی باشد. چرا که تنها وسایل نقلیه این جزیره قایق های تاکسی و کشتی های کوچک هستند.


جزیره هیدرا

هیدرا یکی از جزایر چندگانه تفریحی کشور یونان است که توسط نوار باریک آب از پلوپونس جدا شده است. این جزیره به طور قطع یکی از محبوب ترین مقاصد سفر روزانه گردشگران از شهر آتن است. بندر هیدرا دارای چشم انداز فوق العاده و وسیع به دریا است که با خانه های رنگی جلوه شگفت انگیزی به این جزیره میدهند . حمل و نقل وسائل نقلیه در جزیره هیدرا ممنوع است. مرکز این جزیره کوچک را میتوانید با پای پیاده طی کنید و از گشت و گذار در بافت قدیمی جزیره لذت ببرید. اگر هم خسته شدید نگران نباشید ، به اندازه کافی دوچرخه و درشکه برای استفاده در این جزیره وجود خواهد داشت.


جزیره لامو

جزیره لامو علاوه بر پارک های حیات وحش ، بخشی از مجمع الجزایر لامو و یکی از محبوب ترین جاذبه های کنیا است. شهر قدیمی لامو ، یعنی شهر اصلی این جزیره ، یکی از قدیمی ترین و بهترین شهرک های ساحل نواحی شرق آفریقا است. ساختار این جزیره از سنگهای مرجانی و چوبهای حرا می باشد. در جزیره هیچ جاده ای وجود ندارد ، فقط کوچه و پیاده رو پس بنابراین هیچ وسیله نقلیه موتوری در این جزیره وجود ندارد. ساکنان با پای پیاده یا با قایق مسیر را طی میکنند و از اسب ها برای حمل کالاها و مواد استفاده می کنند.

 

جزیره کای کالر

جزیره کای کالر یک جزیره مرجانی کوچک در دریای کارائیب است و با تاکسی های آبی یا هواپیمای کوچک قابل دسترس است. در سالهای اخیر ، این جزیره به دلیل قیمت نسبتاً ارزان، امکانات مناسب و تعداد زیادی رستوران و کافه به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در بلیز برای گردشگران تبدیل شده است. شکل معمول و اصلی برای حمل و نقل در این جزیره فقط پیاده روی است. مسیرها به خوبی مشخص شده اند و طی کردن کل جزیره حدود 20 دقیقه طول می کشد. همچین دوچرخه و ماشین های گلف نیز در این جزیره قابل اجاره هستند.


جزایر پرینتین

جزایر پرینتین در فاصله کمی از مرز تایلند واقع شده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی است. این مکان شامل دو جزیره اصلی است. هر دو جزیره دارای سواحل شنی سفید با درختهای نخل و دریای آبی فیروزه ای هستند. قایق سواری ، غواصی و شنا  محبوب ترین فعالیت های توریستی در اینجا هستند. در بیشتر نقاط جزیره، سواحل دارای آب کم عمق همراه با  ماهی های دریایی و طوطی ها مخصوص این جزیره است. علاوه بر  پیاده روی ، تنها وسیله حمل و نقل تاکسی های آبی هستند.


جزیره دیگو

جزیره دیگو یکی از جزایر کوچک منطقه جغرافیایی سیشل است. این جزیره جمعیت حدود 2000 نفر جمعیت دارد که اکثراً در ساحل غربی در روستای لاپاسس زندگی می کنند که به وسیله کشتی و قایق با جزایر پرزلین و ماهه در ارتباط است. وسیله محبوب برای گردش در جزیره ، دوچرخه است. این جزیره یکی از زیباترین نقاط دنیا میباشد که گردشگران زیادی از آن دیدن نکرده اند.


جزایر فی فی

جزایر فی فی یک مجمع الجزایر کوچک در استان کرابی در جنوب تایلند است. فی فی دون بزرگترین جزیره این منطقه است و تنها جزیره ای است که دارای ساکنین دائمی است، در حالی که جزیره فی فی کوچکتر به عنوان یک ساحل برای گشت و گذار و شیرجه بسیار محبوب است. در این جزیره هیچ ماشین یا موتوری وجود ندارد ، بنابراین حمل و نقل در این جزیره بیشتر با پای پیاده است. در این مکان قایق های کوچکی را می توان یافت که شما را به سمت قسمت هایی از جزیره می برند که با پای پیاده نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 

جزیره های بدون اتومبیل

مکانهای ممنوعه دنیا

علیرغم جهانی سازی ، فناوری و پیشرفت های عظیم در حمل و نقل ، هنوز مکانهایی در جهان وجود دارد که به سادگی نمی توانید از آنها بازدید کنید. در حالی که انسانها پا را فراتر از زمین گذاشته اند و سیارات دیگر را نیز کشف کرده اند اما واقعیت این است که برخی از قسمت های سیاره ما هنوز عملاً دست نخورده یا حتی فراموش شده باقی مانده اند. مناطقی مانند پایگاه های نظامی که جزئی از اسرار جاسوسی قرار دارند و یا افراد کمی اجازه دسترسی به آنها را دارند ، اما به هر صورت برای بازدید عموم مردم ممنوع میباشند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانی به سایت سفیران مراجعه فرمایید.


اتاق شماره 39 ، کره شمالی


به گفته روزنامه نگار کلی اولسن ، "اتاق 39 یکی از مخفی ترین سازمان های مخفی دولت در جهان است." اتاق 39 در اواخر دهه 1970 ایجاد شده است. گفته می شود که اتاق 39 در داخل ساختمان حزب کارگران در پیونگ یانگ واقع شده است . اگرچه داده های رسمی زیادی در مورد اتاق به دلیل محرمانه بودن فعالیت های آن موجود نیست ، اما اعتقاد بر این است که صندوق هایی در آنجا وجود دارد که از طریق بنگاه های تجاری  اعم از قانونی و غیرقانونی  با فعالیت های مختلف از جعل تا فروش طلا ، مواد مخدر یا سلاح پر می شود. تخمین زده می شود که این شبکه از شرکت های موجود در نقاط مختلف جهان توانسته اند تا 2 میلیارد دلار در سال به کره شمالی کمک کنند. گمانه زنی می شود که اتاق 39 می تواند پشت جعل اسکناس های 100 دلاری "سوپر نوت" صد دلاری باشد که طی دهه ها صادر شده است



اتاق کوکاکولا در ایالت آتلانتا آمریکا


دستورالعمل ساخت کوکاکولا یکی از مهمترین اسرار در جهان است و این دستورالعمل در اتاق بزرگ و مخفی دور از چشم دیگران نگهداری میشود. این دستورالعمل که در سال 1886 توسط جان پمبرتون در آتلانتا ساخته شد با وسواس خاصی در این اتاق نگهداری میشود و تا به حال کمتر کسی توانسته به این محل دسترسی داشته باشد. این نوشابه و شرکت در سال 1919 توسط گروهی از سرمایه گذاران به رهبری ارنست وودروف تولید گردید و از سال 1920 از صندوق بانکی در نیویورک برداشته شد و در سال 1925 به بانک این شرکت در آتلانتا منتقل شد. در سال 2011 این شرکت تصمیم گرفت دستور العمل معروف ساخت کوکاکولا را به موزه آتلانتا منتقل کند ، اما در حالی که سالانه بسیاری از گردشگران از این مکان بازدید می کنند ، تعداد کم و منحصر به فردی از افرادی هستند که می توانند از درهای این اتاق عبور کنند.


جزیره مار یا کوئیمادا گراند در برزیل


این جزیره در حدود 100 کیلومتری ساحل سائوپائولو واقع شده است. ممکن است به نظر برسد که اینجا یک مکان عجیب و غریب باشد  اما واقعیت این است که ده ها سال است که ورود به این مکان به دلیل هجوم مارهای خطرناک و سمی ممنوع اعلام شده و کسی در این مکان سکونت ندارد. بین یک تا پنج مار در هر متر مربع در این جزیره سکونت دارند که تمامی آنها از سمی ترین و خطرناک ترین نوع خود در جهان به شمار میروند. به همین دلیل دولت برزیل بازدید از این جزیره را ممنوع اعلام کرده است.


جزایر سنتینل شمالی ، اندامان و نیکوبار


در حالی که بقیه جزایر موجود در این مجمع الجزایر تا حدودی بزرگتر و شناخته شده تر هستند ، شمال سنتینل که پوشش آن پر از مانگرو و مرجان است ، از دسترس عموم خارج شده است . این مکان ممکن است مانند یک بهشت ​​به نظر برسد اما شما نمیتوانید از لبه ساحلی جزیره فراتر بروید. چرا که این جزیره تقریبا دور افتاد فارغ از تاثیرات انسانی دارای ساکنانی است که کاملا جدای از دنیای مدرن امروز به زندگی خود ادامه میدهند و قبایلی که به آنها سنتیسل ها گفته میشود در آنجا زندگی میکنند. در طول تاریخ افرادی که به آنجا سفر داشته اند روایت های تلخی از برخورد خود با بومی ها داشته اند و رفتار خشونت باری با آنها صورت پذیرفته است. به طوری که در سال 2006 قایق دو ماهیگیر که در آن اجساد آنها باقیمانده بود در اطراف این جزیره پیدا شدبه گفته روزنامه گاردین ، ​​به نظر می رسد یک منطقه محدود چند کیلومتری در این جزیره وجود دارد تا از ورود بازدید کنندگان به این سرزمین جلوگیری کند. سازمان های مردمی زیادی خواستار برخورد با این نوع رفتارها شده اند ، اما تاکنون دولت هند هیچگونه برخوردی با این اتفاقات صورت نداده است.

 

قلعه بنگرا هند


این بنای تاریخی بین جیپور و الوار در راجستان هند اکنون ویرانه است که در گذشته محل پادشاهی پر زرق و برق و پرشکوه بوده است. این قلعه توسط حاکم آمبرکچوا برای کوچکترین فرزندش در سال 1573 ساخته شد و به تدریج جمعیت آن کاهش یافت تا اینکه در سال 1783 قحطی شدید ، روستائیان را که هنوز در آنجا زندگی می کردند مجبور به فرار کرد. افسانه های محلی اظهار می دارند که دلیل سقوط پادشاهی این بود که این قلعه نفرین شده است. طبق گفته روزنامه تایمز هند ، این مکان به عنوان تنها مکان خالی از سکنه "شناخته شده ثبت شده" در هند است که برای ورود به آنجا مجوز دولتی لازم است تا بتواند قبل از طلوع آفتاب یا بعد از غروب آفتاب وارد آن شوید.اگرچه گفته می شود دلیل این امر بخاطر وجود حیوانات وحشی  شبگرد مانند ببرها و نبود روشنایی در منطقه است ، اما هیچ کس نمی داند چه چیز دیگری می تواند در ویرانه ها در کمین انسانها باشد.

 

جزیره برادران شمالی ، آمریکا


هر ساله میلیونها گردشگر از سراسر نیویورک بازدید میکنند ، به جزء یک مکان.  دسترسی به جزیره برادر شمالی بدون مجوز قبلی ممنوع است ، زیرا کلیه ساختمان های آن در وضعیت خطرناک و بسیار وخیم قرار دارند. ساختمان های این مکان در دل طبیعت همچنان در حال فرو ریختن هستند. این منطقه زمانی به عنوان بیمارستان قرطینه کامل بود و کسی حق خروج از آنجا را نداشت. در دهه 1940 میلادی افراد بیمار که دارای بیماری مسری و خطرناک بودند در این مکان نگهداری و قرنطینه میشدند. تمامی کسانی که در آنجا فوت کردند در همانجا نیز دفن میدشدند . از سال 1951  از این مکان به عنوان یک مرکز توانبخشی و نگهداری از معتادان به مواد مخدر استفاده شده است. در سال 1963  جزیره برادر شمالی تبدیل به متروکه شد و به دارایی اداره پارک ها و تفریحات شهر نیویورک تبدیل شد که اکنون این مکان را به عنوان پناهگاه پرندگان وحشی اداره می کند.



دیگو گارسیا ، جزایر تحت مالکیت بریتانیا


جزایر دیگو گارسیا واقع شده در بین آفریقای شرقی ، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی ، یک دارایی مهم استراتژیک برای نیروی دریایی ایالات متحده است که یک پایگاه نظامی مهم در آنجا قرار دارد . همچنین مقاله روزنامه گاردین گفته می شود که برخی از مهمترین تجهیزات شناور مخفی سازمان سیا در این منطقه واقع شده است .بنابراین از آن سال تاکنون به غیر از نظامیان آمریکا ، افراد دیگر نمیتوانند پا به این منطقه بگذارند. در طول جنگ سرد ، بریتانیا به مدت50 سال این جزیره را به ایالات متحده اجاره داد اما این جزیره قبل از آن خالی از سکنه شده بود ، بنابراین قبل از اجاره آن ، دولت بریتانیا حدود 2،000 بومی آنجا را اخراج کرد. بین سالهای 1968 تا 1973 ، این ساکنان به اجبار دولت انگلیس به موریس ، سیشل و سایر سرزمین های تحت مالکیت انگلیس منتقل شدند. از آن زمان ساکنان سابق و فرزندان آنان خواستار حق بازگشت به خانه های خود هستند . اجاره دیه گو گارسیا در سال 2016 منقضی شد ، اما دولت انگلیس این قرارداد را برای 20 سال دیگر تمدید کرد.



وایت کلاب ، انگلستان

هنوز هم در جهان مکان های خاصی وجود دارد که دسترسی زنان به آنجا ممنوع است ، معروف ترین آنها وایت کلاب (باشگاه سفید) است که در تاریخ و فرهنگ انگلستان بسیار معروف است. این باشگاه در سال 1693 تأسیس شده است که در خیابان 37 جیمز در پیکادلی واقع شده است ، افراد و اعضاء این باشگاه شامل رهبران سیاسی ، بانکداران ارشد و حتی وارثان تاج و تخت انگلیس میباشند. محدودیت برای ورود زنان به حدی است که تنها ملکه الیزابت تاکنون موفق به ورود به آنجا شده است. طبق گزارش تلگراف ، دیوید کامرون (نخست وزیر سابق انگلیس) در سال 2013 داوطلبانه از عضویت باشگاه  خارج شد و اظهار داشت: "من ناراحت هستم که این باشگاه زنان را به عنوان عضو نمی پذیرد. اعضاء این باشگاه در سالهای اخیر به 500 نفر کاهش یافته است. گفته میشود که کافی شاپ این باشگاه حدود 200 سال است که بسته نشده است.

 

جزیره سورتسی ، کشور ایسلند


جزیره سورتسی در ایسلند درست 55 سال پیش در یک فوران آتشفشانی شکل گرفت . این بدان معنی بود که دانشمندان از این فرصت منحصر به فرد برای مشاهده تولد و تکامل یک اکوسیستم از ابتدا برخوردار بودند. این رویداد جالب دقیقاً همان چیزی است که دسترسی به آنجا را به شدت محدود می کند. این فعالیت در سال 1963 آغاز شد ، هنگامی که فوران شدید آتشفشانی در 32 کیلومتری جنوب ایسلند منجر به تشکیل سورتسی ، یکی از جوانترین جزایر کره زمین شد. به دلیل فرسایش آب و باد ، این جزیره از آن زمان به بعد در حال افول و از بین رفتن است. تحقیقات انجمن های زمین شناسی عمر این جزیره را تا سال 2100 پیش بینی کرده اند. باکتری ها و قارچ ها اولین چیزهایی بودند که به این جزیره رسیدند. پس از آن ، تعداد گونه های جانوری و گیاهی بصورت روزافزون افزایش یافت. طبق اعلام یونسکو ، در حال حاضر تخمین زده می شود که حدود 89 گونه پرنده و 335 بی مهره در این منطقه زندگی می کنند. در حال حاضر فقط محققان قادر به بازدید از این جزیره هستند.

 مکانهای ممنوعه دنیا 

بزرگترین کشورهای جهان

اگر نگاهی به نقشه جهان بیندازید ، یافتن بزرگترین کشور یعنی روسیه کار دشواری نیست. با مساحت حدود 10.5 میلیون کیلومتر مربع و پوشش 11 منطقه زمانی ، هیچ کشور دیگری در دنیا مانند روسیه وجود ندارد. اما آیا می توانید بر اساس مساحت کل کره زمین ده تا از  بزرگترین کشورهای جهان را نام ببرید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد. دومین کشور بزرگ جهان همسایه روسیه است ، اما مساحت این کشور تقریباً دو سوم روسیه است. دو غول جغرافیایی دیگر طولانی ترین مرز بین المللی جهان را دارند. که یکی از آنها تمامی مساحت یک قاره را اشغال می کند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

روسیه

همانطور که میدانیم روسیه یک کشور تازه تاسیس است ، که در سال 1991 بعد از فروپاشی اتحاد جمادیر شوروی تاسیس گردید . اما ریشه مردم روسیه به سالها قبل از تشکیل اتحاد جمادیر شوروی حدود 9 قرن قبل از میلاد مسیح برمیگردد و از این حیث جزء قدیمی ترین کشورها نیز محسوب میشود. روسیه از شرق با قاره آمریکا و از غرب با قاره اروپا هم مرز است و جنوب این کشور نیز قاره آسیا قرار دارد. نام رسمی این کشور فدراسیون روسیه میباشد که همه آن را به نام روسیه میشناسند.

 

کانادا

ملکه تشریفاتی کشور پهناور کانادا ملکه الیزابت دوم است که نباید جای تعجب داشته باشد زیرا کانادا زمانی بخشی از امپراتوری انگلیس بود. طولانی ترین مرز بین المللی جهان توسط کانادا و ایالات متحده تشکیل شده است. کانادا کشوری سرسبز در نیمکره شمالی کره زمین و دارای آب و هوایی معمولا سرد و در برخی نقاط بدون سکنه می باشد. وسعت این دومین کشور بزرگ جهان 6.202.543 کیلومتر مربع است ، که جمعتی حدود 38.000.000 نفر را در خود گنجاده است. پایتخت این کشور شهر اتاوا و تاریخ استقلال آن اول ژوئیه 1867 می باشد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی و فرانسوی است و مردم مسیحی این کشور از دو مذهب کاتالویک و پروتستان پیروی میکنند. نماد ملی کاناد برگ افرا و درخت بید و رنگهای ملی آنها قرمز و سفید است.


ایالات متحده

اگر ایالت آلاسکا امروز برای آمریکا نبود این کشور در رده سومین کشور پهناور دنیا نبود و در جای پنجم این رده بندی جای میگرفت . چرا که آلاسکا بزرگترین ایالت در این کشور است و بیش از 1.062.167 کیلومتر مربع وسعت دارد که  بزرگتر از تگزاس و کالیفرنیا است . آمریکا هم مانند کانادا در نیمکره شمالی زمین و همسایه جنوبی کشور کانادا میباشد. وسعت این کشور 5.983.101 کیلومتر مربع و جمعیت آن چیزی در حدود 340.000.000 نفر است. پایتخت ایلات متحده واشنگتن دی سی و تاریخ استقلال 4 ژوئیه 1776 می باشد. زبان رسمی مردم آمریکا انگلیسی و اسپانیایی است که البته اسپانیایی در ایالتهای جنوبی رواج دارد. دین اکثر مردم آمریکا مسیحی پروتستان و کاتولیک میباشد. نماد ایم کشور عقاب سر سفید و رنگهای رسمی قرمز ، سفید و آبی میباشد.

چین

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین در قاره آسیا چهارمین کشور پهناور با وسعت 5.961.695 کیلومتر مربع و پرجمعیت ترین کشور با حدود 1.450.000.000 نفر در دنیا است . همچنین بزرگترین سازه ساخته شده در جهان توسط انسان ، یعنی دیوار بزرگ چین در این کشور واقع شده است. پایتخت این کشور پکن و تاریخ استقلال چین 1 اکتبر 1949 میباشد . زبان رسمی چین ماندارین و ادیان این کشور بودایی ، مسیحی و مسلمان است. نماد ملی چین اژدها و رنگ های ملی قرمز و زرد میباشد.


برزیل

برزیل نه تنها بزرگترین کشور از نظر وسعت در آمریکای جنوبی میباشد ، بلکه پرجمعیت ترین کشور این قاره در نیمکره جنوبی نیز میباشد . این مستعمره سابق پرتغال، همچنین بزرگترین کشور پرتغالی زبان روی زمین است. وسعت برزیل 5.287.689 کیلومتر مربع میباشد و جمعیتی در حدود 211.000.000 نفر دارد. پایتخت آن برازیلیا و تاریخ استقلال 7 سپتامبر 1822 میباشد. زبان رسمی مردم آن پرتغالی و ادیان آنها کاتولیک و پروتستان است. نماد ملی برزیل صور فلکی صلیب و رنگ های ملی سبز ، زرد و آبی است

استرالیا

استرالیا به همراه نیوزلند تنها کشورهای قاره اقیانوسیه در جنوبی ترین نقطه شرق نیمکره جنوبی قرار گرفته است. از این کشور به عنوان بزرگترین جزیره جهان نیز یاد می شود. وسعت استرالیا  4.775.123 کیلومتر مربع و جمعیت آن در حدود 25.000.000 نفر میباشد. پایتخت آن شهر کانبرا و تاریخ استقلال از بریتانیا، 1 ژانویه 1901 میباشد. زبان مردم استرالیا انگلیسی و ادیان آنها پروتستان و کاتالیک است. همچنین نماد ملی این کشور پهناور کانگورو و رنگ ملی آن سبز و طلایی است.


هندوستان

کشور هندوستان با نام رسمی جمهوری هند هفتمین کشور از لحاظ وسعت و دومین کشور از لحاظ جمعیت در جهان است . کشور هند با تمایزات فرهنگی گسترده بزرگترین حکومت دموکرات جهان را در اختیار دارد. وسعت این کشور 2.042.271 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 1.400.000.000 نفر را شامل میشود . پایتخت هندوستان شهر دهلی نو و تاریخ استقلال آن از بریتانیا، 15 آگوست 1947 می باشد. زبان های رسمی مردم هند هندی ، بنگالی و تلوگو ، و ادیان مردم این کشور هندو و اسلام است. نماد ملی ببر بنگال و نیلوفر آبی و رنگ های ملی نارنجی سفید و سبز میباشد.


آرژانتین

آرژانتین از نظر وسعت و جمعیت بعد از همسایه خود یعنی برزیل قرار دارد، البته در آمریکای جنوبی ، اما این دو کشور یکی از ویژگی های قابل توجه و مشترکی که دارند ، واقع شدن آبشار ایگوازو ، بزرگترین آبشار کره زمین از لحاظ وسعت و سیستم آبشاری است که بین این دو کشور قرار دارد. وسعت آرژانتین 1.718.809 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 45.000.000 نفر میباشد. پایتخت آن بوینس آیرس و تاریخ استقلال این کشور 9 ژوئیه 1816 از اسپانیاست. زبان رسمی اسپانیایی ، ایتالیایی و انگلیسی است و مردم پیرو مذهب کاتولیک هستند. نماد ملی آرژانتین خورشید و ماه و رنگ های ملی آبی و سفید است.


قزاقستان

قزاقستان یکی دیگر از کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی است که در سال 1991 استقلال خود را اعلام کرد. این کشور بزرگترین کشور  و سرزمین احاطه شده در جهان بدون دسترسی به آبهای آزاد بین المللی است. وسعت قزاقستان 1.688.003 کیلومتر مکعب است که جمعیتی در حدود 19.000.000 نفر را در خود جای داده است. پایتخت این کشور نورسلطان و تاریخ استقلال آن 16 دسامبر 1991 میباشد. زبان رسمی مردم، قزاقستانی و روسی و دین مردم اسلام و مسحیت ارتدکس است. نماد ملی عقاب طلایی و رنگهای ملی آبی و زرد می باشد.


الجزایر

دهمین کشور پهناور کره زمین و بزرگترین کشور قاره آفریقا الجزایر است . اگرچه زبانهای عربی و بربری زبانهای رسمی این کشور هستند ، اما  زبان فرانسوی نیز بسیار رایج است ، زیرا الجزایر مستعمره سابق فرانسه است. حدود 70 درصد کشور 44.000.000 نفری الجزایر را بیابان و صحرا پوشانده است. وسعت بزرگترین کشور عرب زبان 1.479.553 کیلومتر مربع می باشد. پایتخت الجزایر شهر الجزیره و تاریخ استقلال آن 5 ژوئیه 1962 است. زبان رسمی مردم عربی و بربری همچنین فرانسوی می باشد. مردم الجزایر مسلمان هستند و نماد ملی آنها ستاره و هلال است. رنگهای ملی این کشور سبز و سفید و قرمز است.

 

بزرگترین کشورهای جهان 


قدیمی ترین شهرهای آمریکا

ایالات متحده در 4 ژوئیه 1776 متولد شد ، اما قدمت بسیاری از شهرهای تاریخی آمریکا به مراتب بیشتر از خود کشور آمریکا است. قدیمی ترین شهرهای این کشور که توسط بومیان ، استعمارگران اسپانیایی و مهاجران انگلیسی بنا نهاده شده اند ، دیدگاه شما را به این کشور بزرگ عوض خواهد کرد. باهم سفری خواهیم کرد به طول و وسعت تاریخ ایالات متحده  و در بسیاری از شهرها و ایالتهای و قدیمی ترین ساختمان این کشور که به سختی بیش از یک قرن قدمت دارند. اما تاریخ این سرزمین بسیار غنی تر  از زمان کشف آمریکا میباشد ، با شهرهایی که هزاران سال پیش توسط قبایل بومی آمریکا بنا نهاده شده اند. از قدیمی ترین شهرهای باقی مانده در آمریکای امروز می توان بازدید کرد، گرچه بیشتر آنها تنها بخش کوچکی از شهرهای امروزی هستند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید با سایت سفیران مراجعه فرمایید.


سنت آگوستین ، فلوریدا 1565

شهر سنت آگوستین در 8 سپتامبر 1565 ، 11 روز پس از ورود دریانوردان اسپانیایی کشف شد. بیش از 200 سال ، پایتخت ایالت فلوریدا بود. از سال 1763 تا 1783 ، کنترل منطقه به دست انگلیس ها افتاد. در این دوره ، سنت آگوستین پایتخت فلوریدا شرقی بود که در اختیار انگلیس قرار داشت. کنترل این شهر در سال 1783 تا سال 1822 ، هنگامی که با عقد قرارداد به ایالات متحده واگذار شد ، به اسپانیایی ها بازگشت. سنت آگوستین تا سال 1824 هنگامی که به تالاهاسی منتقل شد ، پایتخت سرزمینی این ایالت باقی ماند. در سال 1880 ، هنری فلاگر شروع به ساخت خطوط ریلی محلی و ساخت هتل کرد و از این قضیه باعث رونق تجارت گردشگری در فصل زمستان شهر فلوریدا شده بود ، و همچنان هم بخش مهمی از اقتصاد این شهر و این ایالت را تشکیل می دهد.


جیمزتان ، ویرجینیا 1607

شهر جیمزتان دومین شهر قدیمی در ایالات متحده و اولین مستعمره انگلیس در آمریکای شمالی است. در 26 آوریل 1607 کشف و تاسیس شد. این شهر از اولین شهرهایی بود که کشف شد ولی به تدریج در سال 1610 به حال خود رها شد . از ابتدای سال 1624 ، هنگامی که ویرجینیا به مستعمره پادشاهی انگلیس برگزیده شد ، کم کم جیمز تان به یک شهر کوچک تبدیل شد و تا سال 1698 به عنوان پایتخت استعمارگران انتخاب شده بود. با پایان جنگ داخلی در سال 1865 ، اکثر شهرهای اصلی ویرجینیا به ویرانه تبدیل شده بودند. اما از ابتدای سال 1900 به تدریج با تلاش زمین داران این شهر آباد شد و در سال 2007 ، ملکه الیزابت دوم بریتانیا مهمان جشن سالگرد 400 سالگی تاسیس این شهر بود.


سانتافه ، نیومکزیکو 1607

سانتافه قدیمی ترین پایتخت ایالتی در ایالات متحده و همچنین قدیمی ترین شهر نیومکزیکو می باشد.  نام کامل این شهر «لا ویلا رئال دلا سانتا فی دسان فرانسیسکو آسیس» است که مدت ها قبل از ورود استعمارگران اسپانیایی در سال 1607 ، توسط بومیان آمریکایی اشغال شده بود. یکی از دهکده های پوئبلو در نیومکزیکو که در حدود 900 سال بعد از میلاد کشف شده بود ، در مرکز شهر سانتافه امروزی واقع شده است. قبایل بومی آمریکا ، اسپانیایی ها را در سال 1680 از منطقه بیرون کردند ، اما سرانجام این مقاومت از بین رفت. سانتافه تا زمانی که مکزیک استقلال خود را در سال 1810 اعلام کرد در دست اسپانیایی ماند و پس از جدا شدن از مکزیک در سال 1836 بخشی از ایالت تگزاس شد. امروزه سانتافه یک پایتخت پر رونق است که به سبک معماری اسپانیایی معروف است.


همپتون ، ویرجینیا 1610

همپتون ، به عنوان استراحتگاه  سربازان مستعمره انگلیسی که شهر جیمزتان را کشف کردند انتخاب شد. همپتون در کناره رودخانه جیمز و ورودی خلیج چسپیک واقع شده است و پس از استقلال آمریکا تبدیل به پایگاه مهم نظامی شد. ویرجینیا پایتخت این ایالت در طول جنگ داخلی بود و امروزه ، این شهر محل پایگاه مشترک لانگلی-اوستیس و درست در کنار رودخانه و ایستگاه دریایی واقع شده است.


کیکوتان ، ویرجینیا 1610

استعمارگران جیمزتان برای اولین بار درمنطقه کیوتان ویرجینیا روبرو شدند ، اگرچه اولین برخورد آنها در سال 1607 تا حد زیادی صلح آمیز بود ، اما این روابط در طی سالهای بعد از آن به شدت آسیب دید و تا انتهای سال 1610 ، بومیان آمریکایی از شهر رانده شده و توسط استعمارگران به قتل رسیدند . در سال 1690 ، این شهر بخشی از شهر همپتون بود . امروزه شهری جداگانه  محسوب میشود.


نیوپورت نیوز ، ویرجینیا (1613)

نیوپورت نیوز نیز مانند شهر همسایه خود همپتون ، توسط مستعمران انگلیسی تاسیس شد . اما در سال 1880 بود که خطوط ریلی جدید شروع به آوردن زغال سنگ کردند و باعث رونق صنعت کشتی سازی تازه تاسیس این شهر شدند. امروزه ، صنعت کشتی سازی نیوپورت نیوز یکی از بزرگترین صنایع در شهر است و تولیدات ناوگان هواپیمایی و کشتی سازی ارتش را بر عهده دارد.


آلبانی ، نیویورک 1614

آلبانی پایتخت ایالت نیویورک و قدیمی ترین شهر این ایالت است. نخستین بار در سال 1614 تجار هلندی فورت ناسائو این شهر را در سواحل رودخانه هادسون بنا کردند. انگلیسی ها در سال 1664 کنترل این شهر را به دست گرفتند و نام آن را به افتخار دوک آلبانی تغییر دادند. این شهر در سال 1797 به پایتخت ایالت نیویورک تبدیل شد و تا اواسط قرن بیستم که بخش اعظم اقتصاد پایدار نیویورک شروع به کاهش کرد ، قطب اقتصادی این ایالت بود. بسیاری از دفاتر تجاری شهر آلبانی در منطقه امپایر پلازا واقع شده است که نمونه ای از معماری استعمارگرانه و بین المللی آن دوران محسوب می شود.


جرسی سیتی ، نیوجرسی 1617

شهر امروزی جرسی سیتی سرزمینی است که تجار مهاجر هلندی در حدود سال 1617 بنا نهاده اند ، اگرچه برخی مورخان تاسیس این شهر را از سال 1630 توسط همان تجار میدانند. در واقع این شهر جمعیت ساکن زیادی را به خود دیده بود اما رسما از سال 1820 به عنوان یک شهر شناخته شده است و از سال 2017 به عنوان دومین شهر بزرگ ایالت نیوجرسی شناخته میشود.


پلیموث ، ماساچوست 1620

پلیموث محلی است که گفته می شود اولین مهاجران در 21 دسامبر 1620 پس از عبور از اقیانوس اطلس روی زمین آنجا پا نهادند. این مکان اولین پایتخت مستعمره پلیموث بود تا اینکه در سال 1691 با ایالت ماساچوست ادغام شد. پلیموت امروزی واقع در سواحل جنوب غربی خلیج ماساچوست ، قرنها توسط بومیان آمریکایی اشغال شده بود. اگرچه مهاجران و مستعمران این سرزمین با کمک همین بومیان توانستند زنده بمانند.

 قدیمی ترین شهرهای آمریکا