سفر به یک شهر ناشناخته می تواند به اندازه بازدید از پایتخت ها و کلانشهرهای توریستی اروپا یک تجربه عالی باشد. علاوه بر مقصدهای توریستی محبوب و همیشگی ، شهرهای کوچک شگفت انگیز زیادی در سراسر این قاره وجود دارد که ارزش بازدید را دارند. اگر علاقه دارید که از یکی از آن شهرهای کوچک و زیبا اروپایی که پر از جذابیت دنیای قدیم و زیبایی چشم نواز باورنکردنی است بازدید کنید ، این مقاله برای شما نوشته شده است. ما لیستی از شهرهای کوچک در اروپا را که باید از آنها بازدید کنید ، انتخاب کرده ایم تا شما را در انتخاب مقصدتان کمک کنیم . برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

پوشیسکا ، کرواسی

پوشیسکا یک شهر زیبا است که از سنگ های آتفشانی از یک دریاچه عمیق در ساحل شمالی جزیره بارکا برخاسته است. خانه های سنگی زیبا با سقف سفید  جذابیت خاصی را به این مکان بخشیده است. پوشیسکا همیشه به خاطر فرهنگ و صنعت سنگ تراشی در آن شهرت داشته است. هماهنگی و همگونی خانه های این جزیره ، کاخ های رنسانس و بناهای قدیمی ساخته شده از سنگ سفید هر بازدید کننده را به خود جذب می کند.

 

ایزه ، فرانسه

ایزه روستایی قرون وسطایی مشرف به دریای مدیترانه است. این روستای باستانی مستحکم هنوز با ویرانه های قلعه مستحکم قرن 12 خود (که در سال 1706 تخریب شده) معروف شده است  و روی قله صخره ای باریکی قرار گرفته است. محوطه قلعه میزبان اثر معروف باردین اگزاتیک است و منظره ای خارق العاده از ساحل را مشاهده خواهی کرد.

 

راین ، نروژ

اگر به دنبال مکانی برای "دور شدن از همه چیز" هستید ، جایی که تعداد بسیار کمی از آدم ها در آنجا حضور دارند ، حتما باید راین را ببینید. یک دهکده ماهیگیری در شهر نوردلند ، واقع در کشور نروژ. این مکان در جزیره موسکنوا در مجمع الجزایر لوفوتن واقع شده است. این مکان با کلبه های ماهیگری قرمز و سفید که در ساحل و قله های اطراف آن واقع شده است ، یکی از زیباترین روستاهای دنیا می باشد.

 

تنبی ، ولز

شهر تنبی با سواحل باشکوه ، فضای گرم و خانه های زیبای ویکتوریایی با رنگهای جذاب و سنتی یکی از نمادهای کشور ولز است .  بالای تپه این شهر محل استقرار اولیه  یک سنگر دفاعی ولزی بوده است ، که در قرون وسطی با وظیفه محافظت از شهر را بر عهده داشته است . بخشی از دیوارهای این شهر تا به امروز همچنان باقی مانده است.

 

سینترا ، پرتغال

شهر سینترا واقع در مرکز ساحل پرتغال ، با فاصله کمی از لیسبون ، شهری زیبا است که دارای پیشینه تاریخی گسترده است و برخی از جذاب ترین  مکان های طبیعی و معماری کشور پرتغال در آنجا واقع شده است . این مکان زیبا با آب و هوای خنک و عالی توانسته است اکثر ثروتمندان و سرمایه گذاران بزرگ را جذب خود کند  ، آنها کاخ های بزرگ ، اقامتگاه های عجیب و غریب و باغ های منحصربفرد خاصی را  در آنجا احداث کرده اند.

 

آلباراسین ، اسپانیا

آلباراسین شهری با عظمت در بالای تپه های آراگون جنوبی اسپانیا است. این شهر پایتخت سابق یک پادشاهی در اسپانیا است که توانسته شکل و شمایل اسلامی و قرون وسطایی خود را حفظ کند. محله قدیمی آن با خیابان های قرون وسطایی و خانه های بلند و بالکن های  ویژه ، نوعی مکان فرهنگی به حساب می آید . آلباراسین یکی از دنج ترین نقاط اسپانیا است که فاصله زیادی با مرکز کشور اسپانیا دارد.

 

مانارولا ، ایتالیا

مانارولا یک شهر کوچک در شمال ایتالیا است. این شهر یکی از پنج شهر کوچکی است که با یک مسیر باریک برای عابران پیاده در بخشی از ریویرای ایتالیا معروف به یبنکو تره به هم متصل شده اند. روستای مانارولا توسط باغ های انگور احاطه شده و در امتداد یک نهر واقع شده است.

 

گورمه ، ترکیه

این شهر در میان یک منطقه محبوب گردشگری واقع شده است که بیشتر به خاطر اشکال صخره ای و طبیعی آن شناخته شده است. گورمه یک شهر خاص در ترکیه است که اولین بار توسط رومی ها ساخته شد و در بین صخره های سخت تراشیده شد. این شهر یک مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

 

هالشتات ، اتریش

هالشتات در ساحل جنوب غربی دریاچه هالشتوتر در قسمت شمالی اتریش واقع شده است ، یک شهر کوچک که بین کوه عظیم و دریاچه ای زیبا ساخته شده است ، و یک آبشار مرتفع از وسط آن عبور می کند. خانه های این دهکده باریک در کنار دریاچه قرار گرفته اند و تا پایان قرن نوزدهم فقط با کشتی یا مسیرهای باریک می توانستند به هالشتات بروند.

 

آنسی ، فرانسه

آنسی یکی از محبوب ترین شهرهای کوه های آلپ است و یک مکان جذاب با جنگل ها ، کوه ها و دریاچه ای به همین نام که نزدیک به هم قرار گرفته اند . این شهر در منطقه روستایی در شرق فرانسه ، در ساحل دریاچه آنسی ، 35 کیلومتری جنوب ژنو واقع شده است . آنسی در انتهای شمالی تبن دریاچه قرار گرفته است. این شهر در مسیرهایی بین ایتالیا ، سوئیس و فرانسه در موقعیت استراتژیکی حضور دارد

 

روتنبورگ ، آلمان

روتنبرگ یکی از بهترین شهرهاب قرون وسطایی است در آلمان که به معنای رمانتیک است. مدت هاست که هنرمندان از مکان منحصر به فرد این شهر قرون وسطایی الهام گرفته اند زیرا این شهر دارای 42 دروازه هم افق با آسمان است. روتنبرگ با کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم و گنجینه های هنری خود مکان ایده آل برای استراحت است ، در حومه زیبا و بکر و این شهر بهترین تفریح پیاده روی و لذت بردن از مناظر است.

 

دینانت ، بلژیک

بین رود میوس و صخره های مرتفع مشرف به آن ، شهری کوچک در امتداد رودی به همین نام در استان نامور قرار گرفته است. حدود 65 کیلومتری جنوب بروکسل است. از ویژگیهای اصلی آن می توان به رودخانه ، ارگ تاریخی بالای شهر و کلیسای بانو ما با برج ناقوس گلابی شکل اشاره کرد.

 

شهرهای کوچک توریستی در اروپا