triptravel

triptravel

گردشگری
triptravel

triptravel

گردشگری

بهترین جاذبه های توریستی کره جنوبی

اگر به دنبال بهترین جاذبه های گردشگری کره جنوبی هستید ، پس این مطلب را دنبال کنید. هیچ چیز بهتر از برنامه ریزی برای تعطیلات نیست ، مخصوصاً تعطیلاتی که در آن برنامه سفر گنجانده باشید. بلیط خود را خریداری می کنید ، چمدان خود را می بندید و سپس بهترین قسمت که شما با برنامه ریزی برای برنامه سفر خود ، شروع به خیال پردازی در مورد سفر می کنید و لیستی از مکانهایی را که باید در زمان دور بودن از خانه ببینید تهیه می کنید. هرچه لیست طولانی تر باش ، هیجان شما بیشتر می شود . اگر قصد سفر به سئول یا منطقه دیگری در کره را دارید ، انجام یک برنامه سفر آسان نخواهد بود! جاذبه های گردشگری کره جنوبی بیشمار است که می توانید آنها را در لیست سفر خود قرار دهید و بسته به علایق شما ، مکانها یا فعالیتهای مختلفی وجود دارد که غیر قابل باور و شگفت انگیز است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

خیابان هونگایی


هونگایی منطقه ای است در نزدیکی یک دانشگاه به همین نام ، بنابراین اگر وقت خود را برای دیدن مغازه ها و رستوران های این منطقه اختصاص می دهید ، آماده قدم زدن در قسمت اعجاب انگیز آن باشید! این منطقه پاتوق جوانان شهر سئول است که معمولا آخر هفته ها وقت خود را در این منطقه می گذرانند. در این خیابان تقریبا همه چیز در دسترس است ، از کافه های دنج و معروف ، تا فروشگاه های لباس و جواهرات و سوغاتی های مخصوص کره جنوبی. پس حتما یک روز کامل خود را برای بازدید از این خیابان خالی بگذارید و از تماشای شب های این منظقه لذت ببرید.

 

خیابان و مرکز خرید انسادونگ


یکی از بهترین قسمت ها در مورد بازدید از سئول (جدا از تمام غذاهای خوشمزه کره ای که خواهید خورد!) تعداد بی نهایت مراکز خرید است. چه لباس ، چه محصولات زیبایی و چه سوغاتی و هر چیز دیگر، در هر کجا که برگردید فروشگاه هایی وجود خواهد داشت که شما را صدا می زنند. حتماً یک چمدان اضافی به همراه داشته باشید تا بتوانید تمام محصولات مورد نظر و سوغاتی های خود را بخرید. در حالی که تقریباً تمام سئول مملو از فروشگاه های متنوع است ، انسادونگ یک مکان ویژه است - به جای فروشگاه های معمولی کره ای ، خیابان های باریک پر از مغازه های عتیقه فروشی و چای فروشی کره ای صمیمی را می یابید که در صورت نیاز به خرید از آنها پشیمان نخواهید شد. بعد از انجام خرید و پس از اتمام کار ، مردم را تماشا کرده و برای تجربه واقعی سئول در میان جمعیت قدم بزنند. زیرا چهره واقعی سئول را در این خیابان میتوانید کشف کنید.

 

پارک ملی سئوراکسان


البته که شما می خواهید بیشتر وقت خود در کره را در میان شهرهای شگفت انگیز مانند سئول بگذرانید ، اما اطمینان حاصل کنید که زمان کافی را نیز برای گشت و گذار در زیبایی های طبیعی کره جنوبی اختصاص داده اید. پارک ملی سئوراکسان در منطقه سئوراکسان است ، بلندترین کوه از رشته کوه هایی که از قسمت شرقی کشور عبور می کند. زمان بدی برای بازدید از پارک وجود ندارد - صرف نظر از فصلی که از آن بازدید می کنید ، این منظقه بسیار زیبا و محسورکننده است. چشم اندازهای این پارک واقعا بی نظیر هستند ، خصوصا در فصل پاییز با تلفیق هوای مه آلود و رنگ آمیزی شگفت انگیز درختان. خواه طرفدار پیاده روی ، گرفتن عکس های زیبا یا پیک نیک باشید ، سئوراکسان یکی از جاذبه های گردشگری کره جنوبی است که باید در لیست شما باشد!

 

آرامگاه پادشاه مونمو در زیر آب


پس از اینکه بازدیدتان از شهر کامل شد ، به طرف اقیانوس بروید تا از مقبره زیر آب پادشاه مونمو ، یک جاذبه گردشگری در کره دیدن کنید. پادشاه مونمو حاکمی بود که تقریباً 1500 سال پیش زندگی می کرد و برای تاریخ کره بسیار مهم است زیرا او سه پادشاهی مختلف را متحد کرد و قدرت آنها را در یک کشور ادغام کرد. می پرسید چرا او زیر آب دفن شده است؟ باور کنید یا نکنید ، او اینگونه می خواست! پادشاه مونمو معتقد بود که اگر پس از مرگ او را در دریا دفن کنند ، به عنوان اژدها برمی گردد تا بتواند از سرزمینی مادری خود محافظت کند. شما در ایت منطقه علاوه بر بازدید از یک مکان تاریخی ، میتوانید بهترین غذاهای کره ای را نیز امتحان کنید و از آن لذت ببرید


برج N سئول

قطعا هیچ سفری به سئول بدون سفر به برج معروف سئول کامل نمیشود. این برج با ارتفاع 236 متر دومین نقطه مرتفع ساخت بشر در جهان می باشد.یکی از جاذبه های این برج معروف و مرتفع عرشه بالایی آن است ، که از آنجا می توانید کل شهر سئول را مشاهده نمایید. بعد از بازدید از عرشه ، صرف غذا در رستوران عرشه به همراه لذت دیدن منظره کل شهر سئول مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد. پس آن را از دست ندهید و حتما امتحان کنید.

 

کاخ گیونگ بوک گونگ


این کاخ باشکوه در سال  1395 میلادی ساخته شده است ، بنابراین نه تنها یکی از زیباترین سازه های ساخته شده توسط بشر در جهان است ، بلکه یک از قدیمی ترین ها نیز هست! این کاخ بزرگترین کاخ از پنج قصر بزرگ است و یکی از مهمترین مکان های تاریخی کره است. پادشاهان سلسله چوسون در این کاخ زندگی می کردند و طراحی و معماری آن منعکس کننده آن است - کاملاً واضح است که برای سلطنت مناسب بوده است. این کاخ دارای دو موزه بسیار قدیمی و زیبا با آثار ارزشمند است ، که دیدن آنها شما را با تاریخ کره بیشتر آشنا خواهد کرد.

 

بهترین جاذبه های توریستی کره جنوبی

جاذبه های گردشگری آرژانتین

آرژانتین به دلیل فعالیتهای گسترده در امر گردشگری و توریسم و تنوع جغرافیایی مورد توجه بسیاری از گردشگران می باشد. این کشور که در آمریکای جنوبی واقع شده است ، از چشم اندازهای گسترده پاتاگونیا گرفته تا علفزارهای وسیع پامپا ، مکانی عالی برای دوستداران طبیعت و گردشگران است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید

 

یخچال طبیعی پریتو مورنو

یخچال طبیعی پریتو مورنو در پارک ملی گلارسیاس درست در خارج از شهر کلافاته در جنوب غربی کشور به چند دلیل قابل توجه است. اولین دلیل ، بخاطر زیبایی منحصربفرد و محصورکننده این آبشار طبیعی است. دوم دلیل ، بخاطر اینکه یکی از معدود یخچال های طبیعی است که به جای کوچک شدن رشد می کند و تا دو متر در روز گسترش می یابد . نکته جالب این است که می توانید قسمت هایی از این یخچال طبیعی را ببینید که  به آب سقوط میکنند. گفته می شود این کوه عظیم سوم یخچال طبیعی آب شیرین در دنیا می باشد.

 

کوهستان فیتز روی

فیتز روی کوهی است که در آرژانتین واقع شده است. این کوهستان توسط یک دریاچه های یخی احاطه شده است ، که در روبروی آن یک قله بسیار زیبا و بلند قرار دارد که مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان ، عکاسان و گردشگران قرار دارد. این منطقه تقریبا در تمام فصول سال دارای هوایی سرد و زمستانی است.

 

آبشار ایگوازو

آبشار ایگوازو در شمال آرژانتین یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان ، در میان جنگل بارانی است که با کشور برزیل همرز است و از هر دو کشور قابل رویت و بازدید است. این آبشار که از رودخانه ای با همین نام سرچشمه می گیرد ، در پارک ملی ایگوزا در میشنز ، آرژانتین واقع شده است.

 

 

پارک ملی ناهوئل هوآپی

پارک ملی ناهوئل هوآپی یک منطقه حفاظت شده بسیار عظیم در منطقه باریلوچه پاتاگونیا است که پر از دریاچه ، حیات وحش و آتشفشان خاموش و کوهستان های زیبا است. این مکان یک پناهگاه طبیعی و امن برای کوهنوردان و دوستداران طبیعت است. در این پارک ملی تعدادی خانه کوچک کوهستانی و کابین های روستایی وجود دارد ، که توسط کوهنوردان برای اقامت در شب استفاده می شود. این منطقه همچنین دارای راهنماهای محلی نیز هست که می توانند تمام منطقه را ظرف یک یا دو روز به شما نشان دهند. بهتر است بعد از طبیعت گردی سری هم به شهر کوچک باریلوچه بزنید که پر از شکلات و صنایع دستی مخصوص به خود است و همچنین منطقه ای مناسی برای اسکی کردن در فصل زمستان است.

 

 

منطقه تاریخی هماهوکا

در استان شمالی آرژانتین ، در ناحیه هوجوی منطقه ای بنام هماهوکا قرار دارد. این منطقه تنگه ای پر از سازه های سنگی عظیم و مملو از روستاهای بومی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است ، تاریخچه این منطقه باستانی به حدود 10 هزار سال قبل برمی گردد.

 

فانوس دریایی پایان جهان

در پایینترین نقطه آرژانتین و در نوک جنوبی آن  فانوس دریایی وجود دارد ، که به اصطلاح "پایان جهان" نامیده می شود. نام رسمی این فانوس دریایی اکلاریوس (Les Eclaireurs) است ، که می توانید با قایق های کوچک با تورهای منظم روزانه از مناظر دیدنی آنجا دیدن کنید.

 

کوردوبا

شهر دیدنی کوردوبا ، واقع در پایه کوه های سیراس چیکاس در کنار رودخانه سوکیا ، توجه گردشگران را در تمام طول سال به خود جلب می کند ، بسیاری از هنرمندان و طبیعت گردان آرژانتینی این شهر را خانه خود می نامند. این شهر که به دلیل معماری استعماری اسپانیا مشهور است ، دارای یک پیشینه فرهنگی پرافتخار و شب های پر جنب و جوش و زنده است.

 

منطقه دلا لونا

واله دلا لونا یا دره ماه یک منطقه حفاظت شده بسیار بزرگ است که از سنگ های عظیم الجسه و بقایای دایناسورها تشکیل شده است. این دره در استان خشک شمال غربی سن خوان واقع شده و به نظر برخی از کاوشگران و باستان شناسان کاملترین فسیل شناخته شده از دوره تریاس را در خود جای داده است.

 

غارهای مرمر

البته از نظر فنی ، غارهای مرمر در شیلی هستند ، اما آنها بسیار نزدیک به مرز آرژانتین هستند و از طریق این کشور نیز  قابل رویت هستند. این غارها در دریاچه ای واقع در میان دو کشور واقع شده اند و طی هزاران سال در اثر فرسایش آب سنگ های مرمر تراشیده شده و در نتیجه قوسهایی شبیه کلیسای جامع به وجود آورده اند. شنا کردن در آب زلال این دریاچه نیز طرفداران جسور و خاص خود را نیز دارد.

 

شبه جزیره والدس

شبه جزیره والدس در خط ساحلی آرژانتین واقع شده است که به نهنگ های جنوبی آن معروف است . یک از زیبایی های این مکان مشاهده زندگی حیوانات دریایی  مانند پنگوئن ها و شیرهای دریایی است. شبه جزیره والدس واقع در استان چوبوت ، دارای عمیق ترین شوره زارها در آمریکای جنوبی است و سالانه حدود 80،000 بازدید کننده را به خود جذب می کند.


جاذبه های گردشگری آرژانتین

جاذبه های گردشگری همدان

همدان استانی زیبا در غرب ایران با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان است. پایتخت این استان شهر همدان است که از قدیمی ترین شهرهای ایران محسوب می شود. هرودوت ، مورخ یونان باستان ، اظهار داشت که "اکباتانا" (همدان امروزی) پایتخت مادها ، حدود سال 700 پ.م. توسط دئیوسس ، اولین پادشاه مادها تأسیس شد. بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به همدان است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

غار علیصدر

"غار علیصدر" بزرگترین غار آبی در جهان است. این  غار زیباترین جاذبه دیدنی و مهمترین جاذبه گردشگری در استان همدان است. یک دریاچه عظیم درون غار وجود دارد ، بنابراین مردم برای کشف بیشتر،درآن سوار بر قایق می شوند . نور شگفت انگیزی  در عمق آبهای این غار وجود دارد. قدمت این غار به دوره ژوراسیک برمی گردد. "غار علیصدر" با بسیاری دیگر از غارها متفاوت است و بازدید از این غار تجربه بی نظیری برای شما خواهد بود.

 

آرامگاه ابن سینا

ابن سینا (ابوعلی سینا) یکی از دانشمندان بزرگ پارسی است که مخصوصاً در پزشکی و فلسفه بسیار مشهور است و در سال 980 خورشیدی متولد شد. مهمترین کتاب او "قانون پزشکی" ، یک دائرالمعارف پزشکی پنج جلدی بسیار معروف است. این مقبره در مرکز شهر همدان واقع شده است. این ساختمان توسط یک باغ زیبا و آب نمایی زیبا احاطه شده است. همچنین موزه کتابهای این دانشمند در این مکان بنا شده است. ساختار این مقبره از گنبد قابوس (در شهر گنبد کاووس) الهام گرفته شده است.

 

کتیبه گنجنامه

گنجنامه یک مکان تاریخی و تفریحی با امکانات فراوان و آب و هوای دلپذیر کوهستانی و همچنین مناظر زیبا از جمله یک آبشار خوب و سه کتیبه باستانی از امپراتوری هخامنشی (حدود 500 سال قبل از میلاد) است که در صخره های کوه الوند تراشیده شده است. این کتیبه های تاریخی به سه زبان است. فارسی قدیم ، ایلامی و بابلی. در بخشی از این کتیبه نوشته شده بود: "خدای بزرگ اهورامزدا است که انسان را آفرید و سعادت را برای انسان آفرید".

 

تپه هگمتانه

این مکان باستانی و محل اولین پایتخت ایران و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است. هرودوت اظهار داشت که اکباتانا یا هگمتانه پایتخت مادها (حدود 700 سال قبل از میلاد) است که توسط دئیوسس ، اولین پادشاه مادها بنیان نهاده شد. همچنین یک موزه با تعداد زیادی اشیا باستانی در این مکان واقع شده است.همچنین جام طلایی به شکل شیر بالدار (از سلسله هخامنشی) در این مکان کشف شده است و اکنون در موزه ملی ایران در تهران است.

 

آرامگاه استر و مردخای

آرمگاه استر و مردخای ، بقعه‌ای یهودی است که در مرکز شهر همدان واقع شده است. این مکان محل دفن استر ، یک قهرمان یهودی است که همسر خشایارشاه اول و عمویش ، مردخای بود. این مقبره یک مکان مقدس برای زیارت یهودیان ایرانی است. "آرامگاه استر و مردخای" یکی از مهمترین زیارتگاههای یهودیان در ایران و حتی در جهان است و این مکان از نظر تاریخی نیز دارای اهمیت بسیاری است.

 

آرامگاه بابا طاهر

آرامگاه باباطاهر عریان مربوط به دوره معاصر ایران می باشدکه در همدان واقع شده و این اثر به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است ."بابا طاهر" شاعر بزرگ پارسی بود. آرامگاه وی ، نزدیک به مرکز شهر واقع شده است. بقعه او دارای نمای بیرونی ساده اما داخلی باشکوهی است که در دیواره های آن شعرهایی از او وجود دارد. "بابا طاهر" بیشتر به دلیل لحن غیررسمی شعرهایش مشهور است.

 

گنبد علویان

"گنبد علویان" یکی از شاهکارهای سبک معماری اسلامی از سلسله سلجوقی است. این بنای تاریخی در ابتدا یک مسجد بود اما تدریجا به مقبره خانواده علوی تبدیل شد. کارهای گچ بری این سازه تک رنگ اما حیرت انگیز است. این اثر یکی از شاهکارهای معماری و گچ‌بری بعد از اسلام در شهر همدان است، و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

 

کوه الوند

کوه الوند ، با بیش از 3500 متر ارتفاع و آب و هوای دلپذیر ، یک جاذبه طبیعی در استان همدان در نزدیکی گنجنامه است. بازدید کنندگان می توانند سوار تله کابین شوند و از مناظر فوق العاده آنجا لذت ببرند. همچنین یک کافه در بالای آن قرار دارد. در نزدیکی کوه الوند نیز دو مکان دوست داشتنی دیگر وجود دارد: "دشت میشان" و "عباس آباد".

 

شیر سنگی                                           

"شیر سنگی" ، یک مجسمه سنگی است که توسط یکی از مردان اسکندر بزرگ در سال 324 قبل از میلاد ساخته شده است. این مجسمه در نزدیکی یکی از دروازه های همدان قرار داده شد تا از این شهر در برابر بدی ها و بلایا محافظت کند. این مکان همچنین تفرجگاهی برای خانواده های همدانی به شمار می آید.

 

خوراکی های خوشمزه و معروف همدان

مانند سایر استان ها ، غذاهای سنتی بسیاری در همدان وجود دارد. مشهورترین آنها سرداشی  و قوت  است. مواد تشکیل دهنده سرداشی گوشت بره ، سیب زمینی ، پیاز ، فلفل سبز و گوجه فرنگی است. مواد تشکیل دهنده قوت نان ، پنیر ، سبزیجات و گردو است و در واقع یک میان وعده است که بیشتر بعد از ظهر سرو می شود. در همدان ، انواع سوپ و آبگوشت بسیار متنوع است.در استان همدان ، شیرینی های بسیار خوش مزه ای وجود دارد ، از جمله شیرینی های محبوب "کوماج" و "نان شیرمال" و همچنین دو شیرینی نیمه مایع که " انگشت پیچ" و "حلوا زرده" نامیده می شوند. بهترین و معروف ترین شیرینی پزی در همدان "استادان" است. در این منطقه می توانید شربت انگور سنتی (از شهر ملایر) و گردو (از شهرستان تویسرکان) و انواع ترشی ها را نیز امتحان کنید.

جاذبه های گردشگری همدان

ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین استان آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ که در زبان عامیانه گاهی ژوبو، ژوزی، ایگولی و «شهر طلا» نامیده می شود یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهرهای کشور آفریقای جنوبی است. جالب است بدانید که اگرچه کیپ تاون پایتخت این کشور است اما اغلب گردشگران و توریست ها با نام ژوهانسبورگ آشنا هستند در سفر به آفریقا به این شهر سفر می کنند. ژوهانسبورگ مرکز بزرگ‌ترین و ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی محسوب می‌شود و در حدود ۲۵۰۰ کیلومترمربع مساحت را به خود اختصاص داده است. این شهر چیزی قریب به ۱ میلیون نفر جمعیت دارد و تنها ۱۲۰ سال از زمان ساخته‌شدن آن می‌گذرد. به طور کلی دمای هوای ژوهانسبورگ به دلیل اینکه دارای شرایط نیمه گرمسیری است ملایم و تا حدودی گرم است. متوسط دمای هوا در فصل سرد سال ۱۶ درجه و در فصل گرم ۲۵ درجه است. بهترین زمان برای سفر به این منطقه از فروردین تا خرداد و نیز از مهر تا آذرماه است. اما باید توجه داشت از آنجاییکه ژوهانسبورگ آفریقا در نیمکره جنوبی قرار دارد فصل سرد و گرم سال برعکس ایران خواهد بود و در تمامی سال تعداد مسافران یکسان و برابر نخواهد بود. ژوهانسبورگ با ایران نزدیک به یک ساعت و نیم اختلاف زمانی دارد و واحد پول آن نیز راند آفریقای جنوبی است. فرودگاه ژوهانسبورگ و فرودگاه بین‌المللی اولیور تامبو دو ترمینال اصلی برای جابجایی مسافران هستند که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از اقصی نقاط جهان وارد این شهر زیبا می‌کنند.در این مطلب قصد داریم بهترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ را به شما معرفی کنیم و شما را بیشتر با این شهر آفریقایی آشنا کنیم. در ادامه با سفیران همراه باشید. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

موزه مشهور آپارتاید

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ موزه آپارتاید می باشد. آپارتاید یا تبعیض نژادی واژه ای آفریقایی است که به سیاست های تبعیض آمیز آفریقای جنوبی نسبت به بومیان و سپاهپوستان در گذشته گفته می شود. در این موزه از طریق عکس ها و تصاویر مستند و واقعی، آثار هنری، روزنامه، گزارش ها و روایات شخصی و فیلم ها و … می توانید تا حدودی با این دوره سیاه و تاریک از تاریخ آفریقای جنوبی آشنا شوید. از جمله مخالفان و مبارزان مشهور علیه آپارتاید، نلسون ماندلا بود که با سال ها مبارزه و متحمل شدن شکنجه ها و دستگیری های طولانی در نهایت توانست این تبعیض نژادی را از بین ببرد.

 

منطقه ی محافظت شده پارک شیرها

گشت و گذار و سافاری در طبیعت و بازدید از حیات وحش بی نظیر آفریقای جنوبی یکی از جذابیت های سفر به این کشور است. یکی از جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ منطقه ای محافظت شده به نام پارک شیرهاست که بیش از همه به پرورش و نگهداری از شیرهای ترانسوال اختصاص دارد. این پارک در منطقه گوتنگ قرار گرفته و بیش از ۸۰ قلاده شیر (من جمله گونه کمیاب و نادر شیر سفید) در این پارک زندگی می کنند. علاوه بر شیر، انواع حیوانات وحشی مثل چیتا، سگ های وحشی کیپ، کفتار خالدار، شغال پشت سیاه و گونه های متنوعی از بز کوهی هم در این منطقه زیست می کنند. در سفر به آفریقای جنوبی پیشنهاد می کنیم بازدید از این پارک اعجاب برانگیز را از دست ندهید و از فرصت بی نظیر تماشای حیوانات وحشی در سکونتگاه طبیعی شان لذت ببرید.

 

پارک تفریحی گلدریف

یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ پارکی تفریحی به نام گلدریف است که در هشت کیلومتری شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است. با کمی رانندگی از شهر می توانید به یکی از هیجان انگیزترین پارک های موضوعی برسید که در مکان یک معدن طلای قدیمی ساخته شده که در سال ۱۹۷۱ بسته شده است. انواع بازی ها و سرگرمی های مهیج برای کودکان هم فراهم شده و این پارک را به یکی از بهترین مقاصد برای تفریحی خانوادگی تبدیل کرده است. با بازدید از قسمت های مختلف و نمایشگاه ها می توانید با حال و هوای دوران هجوم مردم برای پیدا کردن طلا آشنا بشوید. حتی با پرداخت ورودی جداگانه می توانید در تور زیرزمینی شرکت کنید و وارد یکی از مسیرهای معدن قدیمی بشوید و از نزدیک با یک معدن طلای واقعی آشنا شوید.

 

بازدید از پارک کروکودیل

چقدر احتمال دارد که بتوانید از نزدیک یک کروکودیل را ببینید؟ خب، در سفر به آفریقای جنوبی می توانید از یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ دیدن کنید. پارک کروکودیل و خزندگان کروک سیتی در فاصله نسبتا نزدیکی از پارک شیرها قرار گرفته و در این مکان می توانید انواع کروکودیل و خزندگان دیگر را ببینید. این پارک برای همه اعضای خانواده و در هر سنی که باشند مطمئنا جالب توجه خواهد بود. در بخشی از این پارک بازدیدکنندگان می توانند همراه با یک بچه کروکودیل یا توله مار عکس یادگاری بگیرند!

 

باغ وحش زیبای ژوهانسبورگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ باغ وحش این شهراست که با حدود ۲۰۰۰ حیوان و ۳۲۰ گونه مختلف یکی از جذاب ترین مکان ها برای آشنایی با حیوانات است. این باغ وحش در سال ۱۹۰۴ تاسیس شده و قبلا توسط شورای شهر ژوهانسبورگ مدیریت می شد. با این حال، این باغ وحش امروزه به یک سازمان غیرانتفاعی تبدیل شده است. این موزه معمولا مملو از توریست است و با بازسازی ها و بهینه سازی هایی که در سال های اخیر شده به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ تبدیل شده است. در این موزه می توانید انواع کرگدن، پستانداران، خزندگان، گوریل، شامپانزه، گورخر، بز کوهی و پلنگ را از نزدیک مشاهده کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که برای حمایت از حیوانات و حفظ حیات وحش اصلی آن ها، این قبیل حیوانات آفریقایی را در مناطق حفاظت شده طبیعی ببینید تا در باغ وحش!

 

موزه تاریخی سووتو و ماندلا

این موزه در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ قرار گرفته و مثل موزه آپارتاید شما را با تاریخ پر فراز و نشیب و پر از تبعیض این منطقه آشنا می کند. این منطقه در روزگار حاکمیت آپارتاید و جداسازی نژادی محل سکونت و زندگی کارگران سیاهپوستی بود که دور از مناطق شهری و در خانه های حلبی در رنج و سختی و مشقت زندگی می کردند. دقیقا همین مکان نقطه تولد و آغاز جرقه مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی محسوب می شود. در سال ۱۹۷۶ شورش و قیام سووتو علیه حکومت آپارتاید شروع شد و به سرتاسر کشور گسترش پیدا کرد و در نهایت باعث سقوط حکومت و لغو قوانین تبعیض نژادی شد.

 

دهکده تاریخی و فرهنگی لسدی

اگر دوست دارید با فرهنگ ها، قبایل و زبان های آفریقایی آشنا شوید می توانید به دهکده فرهنگی لسدی بروید. این دهکده مملو از خانه های تاریخی و سنتی است که به سبک و سیاق قبایل مختلف آفریقایی ساخته شده اند. این منطقه در نزدیکی سد هارتبیس پورت قرار گرفته و شما را به توری تماشایی از فرهنگ ها، سبک زندگی، رقص ها و آوازهای سنتی مردم آفریقای جنوبی دعوت می کند. در این دهکده با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه می توانید در یکی از کلبه های سنتی چوبی که دارای حمام هستند هم شرکت کنید. علاوه بر این، امکان امتحان کردن غذاهای خوشمزه سنتی آفریقای جنوبی که توسط آشپزهای محلی تهیه می شود را هم خواهید داشت.

میدان نلسون ماندلا یا ساندتون

میدان نلسون ماندلا که سابقا میدان ساندتون نامیده می شد در سال ۲۰۰۴ و به افتخار رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی و فعال و مبارز سیاسی علیه آپارتاید به نام میدان نلسون ماندلا تغییر نام پیدا کرد. در این میدان مجسمه نسبتا بزرگی از ماندلا هم در گوشه ای از میدان قرار داده شده است. میدان نلسون ماندلا یکی از مکان های نمادین و جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ است و اکثر توریست ها در سفر به این شهر سری به این میدان و محیط عمومی اطرافش هم می زنند.

 

ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین استان آفریقای جنوبی

در همسایگی ایران چه کشورهایی قرار دارند؟

ایران یکی از طولانی ترین مرزها را در آسیای غربی دارد و در نتیجه به این بهانه، در این مطلب به معرفی کشورهای همسایه ایران می پردازیم. خط مرزی ایران ۳ هزار و ۶۶۲ مایل  است. از میان این کشورها ترکمنستان طولانی ترین مرز مشترک با ایران را دارد. طول خط مرزی میان ایران و ترکمنستان حدود ۷۱۳ مایل است. کوتاه ترین مرز مشترک با ایران هم به کشور ارمنستان تعلق دارد که حدود ۲۷ مایل می باشد. در ادامه با کشورهای همسایه ایران و کشورهایی که خط مرزی خاکی مشترک با ایران دارند آشنا شوید. ایران در کل ۷ استان ساحلی دارد که ۴ استان در جنوب ایران و ۳ استان در شمال قرار دارند. مرز آبی ایران حدود ۲۷۰۰ کیلومتر است که شامل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان است. شهرهای همسایه ایران از طریق مرز دریایی دریای عمان، سیستان بلوچستان و هرمزگان هستند. از سمت دریای عمان هم استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مرز مشترک آب با دیگر کشورها دارند. استان های گیلان، مازندران و گلستان هم از سمت دریای خزر با کشورهای دیگر مرز مشترک آبی دارند. کشورهایی که خط مرزی خاکی مشترک با ایران دارند از قبیل زیر هستند: عراق، افغانستان، ترکیه، آدربایجان، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان. همچنین کشورهای هم مرز ایران از طریق دریا شامل: عمان، قطر، کویت، امارات، بحرین و عربستان می باشد. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

افغانستان همسایه شرقی ایران

افغانستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که در شرق کشور قرار دارد. مرز مشترک بین ایران و افغانستان حدود ۵۷۲ مایل است. سه نقطه کشورهای همسایه ایران، افغانستان و پاکستان را به هم متصل می سازد. قدمت ایران و کشور همسایه ی آن به قرن ها قبل باز می گردد. روزگاری افغانستان بخشی از امپراطوری ایران زمین بود.

 

ترکیه  همسایه شمال غربی ایران

ترکیه از کشورهای همسایه ایران و کشور هم مرز با ایران است. ترکیه در شمال غربی ایران قرار دارد و مرز زمینی ایران و ترکیه ۳۳۲ مایل امتداد یافته است. مرز بین المللی ایران و ترکیه یکی از قدیمی ترین خط های مرزی دنیا محسوب می گردد. در سال ۱۶۳۹ میلادی مرز میان ایران و ترکیه تعیین شد. در آن زمان پس از جنگ چالداران عهدنامه ی بین المللی ذهاب یا عهدنامه قصر شیرین توسط امپراطوری صفوی و عثمانی امضا گردید.  می توان گفت که این عهدنامه تقریبا به جنگ های ۱۵۰ ساله ایران و ترکیه پایان بخشید؛ اگرچه پس از آن هم باز درگیری هایی برای مرزهای زمینی رخ داد! کشور ترکیه تصمیم به احداث دیواری برای جدا ساختن ایران از کشورش نمود. هدف ترکیه از ساخت دیوار بین مرزی جلوگیری از ورود غیر قانونی ایرانیان به کشورش و همچنین مبارزه با قاچاق است. لازم به ذکر است که ساخت این دیوار برای جدا ساختن مرز ترکیه با ایران با موافقت ایران صورت گفته است. احتمالا ساخت این دیوار در اواسط سال ۲۰۱۹ به اتمام می رسد. طول این دیوار حدود ۸۹ مایل است. مرزهای بین المللی متعددی بین ایران و ترکیه وجود دارند که از پر تردد ترین آن ها می توان به مرز بازرگان  گوبولوک که شهرهای دوغوبایازیت و تبریز را به هم متصل می سازد و مرز رازی کاپیکوی نام برد.

 

آذربایجان همسایه شمال غربی ایران

یکی دیگر از کشورهای همسایه ایران آذربایجان است. کشور مرزی آذربایجان در شمال غرب ایران قرار دارد. خط مرزی آذربایجان و ایران حدود ۲۶۸ مایل امتداد دارد. رفت و آمد مرزی بین ایران و آذربایجان زیاد است چون تعداد افراد آذری زبان ایران بیشتر از آذربایجان هستند. مرز همسایه آذربایجان به شدت تحت محافظت است. کشورهای ایران و آذربایجان دارای تاریخچه ی روابط سیاسی پر تنشی هستند. از مرزهای مشترک پر تردد میان ایران و آذربایجان از قبیل جلفا  جلفا (Julfa-Jolfa)، بیله سوار و آستارا هستند.

پاکستان همسایه جنوب شرقی ایران

یکی دیگر از کشورهای همسایه ایران که با ما مرز مشترک زمینی دارد پاکستان است. مرز زمینی ایران و پاکستان نسبتا طولانی است و حدود ۵۹۶ مایل امتداد دارد. آغاز مرز از سه نقطه پاکستان، ایران و افغانستان را به هم متصل می سازد. این خط مرزی تا جنوب ایران امتداد دارد و در نهایت به آب های خلیج عمان می رسد.استان بلوچستان در پاکستان تنها استانی است که با ایران هم مرز است. استان هم مرز ایران با پاکستان هم سیستان و بلوچستان می باشد. ایران نیز آغاز به ساخت دیواری برای جدا کردن مرزهای بین المللی ایران و پاکستان نموده است. انتظار می رود تا زمان اتمام ساخت این دیوار بتنی با ضخامت ۳ اینچ، ۴۳۴ مایل طول و ۱۰ فوت ارتفاع داشته باشد.ایران برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و حملات تروریستی اقدام به ساخت این دیوار نموده است. انتظار می رود این دیوار مرزی از مند تا تفتان امتداد پیدا کند. با این وجود، ساخت مانع مرزی مورد انتقاد مردم بلوچ که سرزمین اجدادی آن ها در بین این مرز است، قرار گرفت. بلوچ ها بر این باورند که کشیدن دیوار موجب جدایی خانواده ها و جامعه ی اجتماعی آن ها از یکدیگر می شود. مرز اصلی ایران پاکستان که از مرز بین المللی عبور می کند، تفتان میرجاوه است.

عراق همسایه غربی ایران

عراق کشور همسایه ایران، در غرب کشور قرار دارد و تمام مرزهای شرقی آن با ایران مشترک است. مرز عراق از کوه دالامپر و سه نقطه ی ترکیه، ایران و عراق آغاز می شود. این خط مرزی مشترک ۹۹۴ مایل امتداد پیدا می کند تا نهایتا به خلیج فارس در شط العرب برسد. این خط مرزی بین المللی در اواسط قرن ۱۷ ایجاد شد و در میان اولین مرزهای جهان قرار می گیرد. بر اساس عهدنامه ی ذهاب، که میان امپراطوری عثمانی و ایران برای مشخص کردن خط مرزی بسته شد، سر حد مرزی میان رودخانه ی دجله و کوه های زاگرس است. با این وجود، دو امپراطوری پس از چند دهه اختلاف که منجر به جنگ می شد، ارزروم را به عنوان مرز تعیین کردند. پس از گذشت مدت ها در اوایل قرن بیستم در مورد مرز تجدید نظر شد و مرز جدیدی را با توافق دو کشور انتخاب کردند. ضرباتیه، مندلی سومار، الشعیب، چذابه، مهران، شلمچه، خسروی مرزهای میان ایران و عراق هستند.

 

در همسایگی ایران چه کشورهایی قرار دارند؟