triptravel

triptravel

گردشگری
triptravel

triptravel

گردشگری

چگونه در دوران کرونا ایمن سفر کنیم؟

اگرچه در دوران کرونا بسیاری از محدودیت ها هنوز هم وجود دارند ، اما مسافرت ها به آرامی دوباره شروع می شود. مسافرانی که ماه ها در قرنطینه بوده اند ، حالا میخواهند به مسافرت بروند و خستگی روحی خود را ترمیم کنند. آنها میخواهند چیزی غیر از صفحه مانیتور را ببیننتد.   رستوران ها و برخی جاذبه های توریستی برای مسافرت های محلی و داخلی باز می شوند. چند کشور (یونان ، ایتالیا) شروع به استقبال از مسافران بین المللی می کنند. اما آیا شرایط برای سفر محیا است؟؟؟؟ برای پاسخ به این سوال و اینکه اگر بخواهید در این دوران مسافرت کنید ، با ما همراه باشید. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجهه فرمایید.

 

 

آیا میتوانم سوار هواپیما شوم؟

چالش: نشستن در کنار افراد غریبه در هواپیما

بهترین عمل: تا به امروز موارد بسیار نادری از ابتلای و انتقال افراد به بیماری کرونا در حین پرواز گزارش شده است. دکتر لین چن ، استادیار دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر مرکز پزشکی سفر کمبریج میگوید ، که اگر همه افراد دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی را رعایت کنند ، خطر انتقال در داخل هواپیما و هر جای دیگر از مناطق مربوط به فرودگاه ها به شدت کاهش می یابد. جو آلن می گوید: "بسیاری از مردم فکر می کنند که در هواپیما در معرض بیماری کرونا هستند ، اما واقعیت این است که کیفیت هوا در یک هواپیما واقعاً خوب است. مقادیر زیادی هوای تمیز در فضای باز و تمام بخشهای یک هواپیما به طور چرخشی از فیلتر HEPA عبور می کند. فرودگاه ها و خطوط هوایی در تلاش هستند تا خطرات ناشی از بیماری های مسری را در محیط هایی که اغلب شلوغ هستند ، به حداقل برسانند. اکنون هواپیماها با ماده ضد عفونی کننده ی الکترواستاتیک که به سطحی مانند کمربند ایمنی می چسبد ، آغشته می شوند. برخی از خطوط هوایی به شما دستمال مرطوب می دهند و اداره امنیت حمل و نقل هوایی اندازه بطری های ضد عفونی کننده دستی را از 3.4 اونس به 12  افزایش داده است.

 

آیا میتوانم به پارک بروم؟

چالش: جلوگیری از شلوغی و تجمع در فضای بیرون از منزل

بهترین تمرین: آلن می گوید: "بودن در طبیعت فواید زیادی دارد و خطرات آن کم و قابل کنترل است." نکته اصلی حفظ فاصله یک متر و پنجاه سانتی متری است. اما لزوم حفظ فاصله گذاری اجتماعی در این مکانها بسیار لازم و حیاتی است. شما باید این نکته را درک کنید که ، در مکانهای شلوغی همانند پارک استفاده از ماسک ، دستکش ، مواد ضدعفونی کننده و... ضامن حفظ سلامتی شماست. بنابراین میتوانید با رعایت مسائل پیش و پا افتاده بهداشتی از هوای مطبوع پارکها و جنگلها لذت ببرید و در عین حال سالم بمانید.

 

 

آیا میتوانم  به هتل بروم؟

 

چالش: عدم اطمینان به پاکیزگی وسائل مورد استفاده در هتل ها

بهترین روش: هتلهایی که مراقبت بهتری از کارمندان خود میکنند  (با تهیه تجهیزات محافظت شخصی و مرخصی در زمان بیماری) احتمالاً مراقبت بهتری از شما خواهند داشت. برای تعیین نحوه عملکرد آنها نسبت به بیماری کرونا، وب سایت هتلی را که میخواهید بروید بررسی کنید. بسیاری از هتل های دنیا در دوران همه گیری ایمنی و مسائل مربوط به جلوگیری از بیماری را دنبال میکنند. چرا که آنها بدنبال جذب مشتری های از دست رفته در دوران قرنطینه کرونا هستند. بابراین با حفظ مسائل ایمنی شخصی میتوانید به هتل ها نیز اعتماد کنید. سعی کنید از هتل هایی استفاده کنید که در گذشته تجربه خوبی از اقامت در آنجا داشته اید.

 

آیا میتوانم از یک سرویس بهداشتی عمومی استفاده کنم؟

چالش: عدم رعایت بهداشت در مکانهای عمومی

بهترین عمل: فرض کنید سرویس های بهداشتی عمومی به درستی ضد عفونی نشده اند و سطوح  به شکلی است که گویی ویروس زنده ای روی آنها وجود دارد هنگام استفاده از این مکانها  فاصله خود را از دیگران حفظ کنید. دستان خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. اگر صابونی وجود ندارد ، از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد و میتوانید از سرویس های بهداشتی عمومی استفاده نکنید.

 

 

ملاحظات عمومی برای مسافرت

در طی یک بیماری همه گیر ، مراجعه به فروشگاه های مواد غذایی و سفر به یک شهر یا کشور دیگر  به پروتکل های جدید نیاز دارد. سیاست های مربوط به محدودیت های قرنطینه های اجباری را چه در خانه و چه در مقصد برنامه ریزی شده خود دنبال کنید. وضعیت سلامتی شخصی خود را بررسی کنید. هشدارهای بهداشتی سازمان های مربوط به هر کشور و شهر را به دقت انجام دهید و به آن پایبند باشید. مطمئن شوید که شما منتقل کننده ویروس نیستید و اگر احساس ناخوشی و بیماری دارید از سفر کردن اجتناب کنید. در نظر بگیرید که آیا مزایای سفر از خطر احتمال ابتلا به ویروس بیشتر است یا خیر.

 

چگونه در دوران کرونا ایمن سفر کنیم؟